Nokia w programie WWF Climate Savers

Nokia w programie WWF Climate Savers

04.02.2008 16:41, aktual.: 04.02.2008 17:00

Zalogowani mogą więcej

Możesz zapisać ten artykuł na później. Znajdziesz go potem na swoim koncie użytkownika

Nokia przystąpiła do programu WWF Climate Savers, zobowiązując się do kontynuowania swoich tradycji proekologicznych poprzez zwiększanie wydajności energetycznej oraz redukcję emisji dwutlenku węgla w ramach całej swojej działalności.

Firma dąży do oszczędzania energii na różne sposoby, między innymi poprzez zmniejszenie o połowę zużycia energii przez ładowarki urządzeń będących w trybie gotowości, używanie ekologicznych źródeł energii elektrycznej oraz redukcję ogólnego zapotrzebowania na energię.

Wydajność energetyczna produktów - około dwóch trzecich energii zużywanej przez telefon komórkowy marnuje się, gdy telefon jest w pełni naładowany i odłączony, ale ładowarka pozostaje podłączona do kontaktu. Przez ostatnie 9 lat firma Nokia zredukowała średnią ilość energii zużywanej w ten sposób przez ładowarki o ponad 50%, a jej najlepsza w swojej klasie ładowarka potrzebuje zaledwie jednej dziesiątej energii zużywanej przez jej zwykłe odpowiedniki.
Nokia dąży do zredukowania średniego zużycia energii przez bezczynne ładowarki o kolejne 50% do końca roku 2010. Do końca roku 2008 firma wprowadzi także we wszystkich swoich produktach komunikaty przypominające użytkownikom o konieczności odłączenia ładowarki od kontaktu po pełnym naładowaniu.

Biura i zakłady - w latach 2003-2006 dzięki projektom na rzecz oszczędzania energii w obiektach firmy Nokia w Europie, Ameryce Północnej i Południowej oraz w Chinach zmniejszono ogólne zużycie energii o 3,5%. Obecnie Nokia dąży do uzyskania dalszych oszczędności w latach 2007-2012. Mają one wynieść 6% poziomu z roku 2006.

Ekologiczne źródła energii - 25% używanej obecnie energii elektrycznej w firmie Nokia na całym świecie pochodzi ze źródeł ekologicznych. Firma planuje zwiększenie tego poziomu do 50% w roku 2010.

Oceń jakość naszego artykułuTwoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.
Komentarze (0)
Zobacz także