Nokia prezentuje Ovi

Nokia prezentuje Ovi
Źródło zdjęć: © Nokia

30.08.2007 20:02, aktual.: 31.08.2007 12:12

Zalogowani mogą więcej

Możesz zapisać ten artykuł na później. Znajdziesz go potem na swoim koncie użytkownika

Podobnie jak kiedyś Nokia przerzuciła się ze sprzedaży kaloszy i wyrobów papierniczych na telefony komórkowe, tak obecnie dzięki wprowadzeniu Ovi zaczyna oferować różnorodne usługi internetowe.

Podobnie jak kiedyś Nokia przerzuciła się ze sprzedaży kaloszy i wyrobów papierniczych na telefony komórkowe, tak obecnie dzięki wprowadzeniu Ovi zaczyna oferować różnorodne usługi internetowe. Ovi — co po fińsku oznacza "drzwi" — umożliwi użytkownikom łatwy kontakt ze znajomymi oraz dostęp do społeczności i materiałów.

W ramach Ovi firma Nokia przedstawiła Nokia Music Store i N-Gage, dwie usługi pozwalające wyszukiwać, przeglądać i kupować utwory muzyczne oraz gry pochodzące od czołowych wykonawców i wydawców, w tym tytuły dostępne wyłącznie w ofercie firmy Nokia. W skład oferty Ovi wchodzi również Nokia Maps, usługa nawigacyjna umożliwiająca korzystanie m.in. z map i przewodników miejskich bezpośrednio w kompatybilnych urządzeniach mobilnych. W najbliższych miesiącach Nokia zamierza udostępnić w ramach Ovi kolejne usługi internetowe.

Ovi — jeden klucz do wszystkich drzwi

Ovi (www.ovi.com)
to punkt wejścia do usług internetowych firmy Nokia, obejmujących sklep muzyczny Nokia Music Store, usługi nawigacyjne Nokia Maps i gry na platformę N-Gage. Ovi będzie również bramą do społeczności internetowych, umożliwiając użytkownikom łatwy dostęp do wszystkich materiałów, społeczności i kontaktów — bezpośrednio w kompatybilnym urządzeniu Nokia lub na komputerze. Pierwsza wersja witryny Ovi.com ma być dostępna w języku angielskim od czwartego kwartału 2007 roku, a dodatkowe funkcje i wersje językowe mają się pojawić w pierwszej połowie 2008 roku.

Nokia Music Store — muzyka z całego świata w kieszeni

W sklepie muzycznym Nokia Music Store (music.nokia.com)
dostępne są miliony utworów znanych wykonawców, wytwórni niezależnych oraz wielu różnych artystów lokalnych z całego świata. Do sklepu można wejść przy użyciu komputera lub bezpośrednio z kompatybilnego urządzenia Nokia. W witrynie można wyszukiwać nowe utwory, kupować wybrane pozycje lub dodawać utwory do listy życzeń w celu późniejszego pobrania. Kupione utwory można łatwo przenieść do urządzenia mobilnego, a przy użyciu wbudowanego odtwarzacza muzycznego sprawnie tworzyć listy odtwarzania i porządkować kolekcję utworów.

Nokia Music Store oferuje pełne funkcje strumieniowych transmisji utworów na komputerze oraz umożliwia zakup pojedynczych utworów i całych albumów. Mechanizm dynamicznych rekomendacji oraz błyskawicznie zestawiane, gatunkowe listy utworów pozwalają sprawdzić, czego słuchają inni użytkownicy witryny. Sklep rozpocznie działalność na najważniejszych rynkach europejskich jesienią tego roku, a kolejne sklepy w Europie i Azji pojawią się w ciągu kolejnych kilku miesięcy. W Europie jeden utwór będzie kosztować 1 euro, album — od 10 euro, a miesięczny abonament na transmisje strumieniowe na komputerze — również 10 euro.

N-Gage — gry mobilne

Usługa N-Gage umożliwia łatwe wyszukiwanie, wypróbowanie i kupowanie gier bezpośrednio w kompatybilnym urządzeniu Nokia. Po wybraniu aplikacji N-Gage w urządzeniu Nokia można przeglądać dostępne gry, kontaktować się ze znajomymi, czytać recenzje lub pobrać darmowe demo. Gry kupuje się łatwo: przy użyciu karty kredytowej lub przez doliczenie ich ceny do comiesięcznego rachunku telefonicznego. Firmy takie jak Electronic Arts i Gameloft opracowują wersje swoich najbardziej znanych tytułów specjalnie na platformę N-Gage. Aplikacja N-Gage ma być dostępna do pobrania ze strony www.n-gage.com począwszy od listopada 2007 roku.

Gry N-Gage sprzedawane za pośrednictwem kanałów dystrybucyjnych firmy Nokia będą kosztowały netto 6-10 EUR, a opłatę będzie można wnieść przy użyciu karty kredytowej lub w ramach abonamentu telefonicznego, o ile operator udostępni taką opcję. Regulowanie płatności za gry w ramach abonamentu jest możliwe w ponad 20 krajach.