Na zakupy ze smartfonem
27.12.2009 13:38, aktual.: 28.12.2009 10:06
Zalogowani mogą więcej
Możesz zapisać ten artykuł na później. Znajdziesz go potem na swoim koncie użytkownika
Coraz większa dostępność telefonów typu smartfon ma spory wpływ na sposób, w jaki robią zakupy ich amerykańscy użytkownicy. Pomocny w tym ma być przede wszystkim natychmiastowy dostęp do zasobów sieci, dzięki czemu mogą oni porównać produkty czy sprawdzić ich ceny wprost sprzed półki sklepowej.
Pomocne w tym mają być przede wszystkim wbudowane w telefony czytniki kodów kreskowych, które pozwalają na natychmiastowy dostęp do informacji online o danym produkcie. Wśród nich znajdują się zarówno dane techniczne produktów, jak również np. informacja o średnich ich cenach czy promocjach w okolicznych sklepach czy portalach aukcyjnych.
Z pomocą przy robieniu zakupów, nie tylko tych świątecznych, przychodzą również wbudowane w telefony moduły GPS. Po odnalezieniu w okolicy bardziej korzystnej oferty, wskazują one konkretną lokalizację i kieruję tam swoich użytkowników krok po kroku. Smartfony wykorzystywane są również przez klientów do okazywania kuponów zniżkowych wprost z poziomu ich wyświetlaczy.
Takie postępowanie klientów z jednej strony pozwala im na dokonywanie zakupów po niższych cenach, z drugiej zaś - jest batem na sprzedawców, którzy w ferworze m.in. świątecznych zakupów starają się sprzedać produkty po wyższych, niż przeciętna, cenach.
Obecnie smartfony stanowią około 18% rynku telefonów w Stanach. Jednak do 2011 roku - według firmy analitycznej _ Nielsen _ - stanowić one będą ponad połowę wszystkich telefonów sprzedawanych na terenie USA.