Męskie czułości przez SMS
Mobilne technologie pozwalają męskiej części użytkowników telefonii komórkowej na większą swobodę w wyrażaniu swoich uczuć względem osób tej samej płci. Częściej wysyłają oni w SMS-ach emotikonki oznaczające pocałunek - wynika z najnowszego badania przeprowadzonego przez brytyjski oddział sieci T-Mobile
Nowe zjawisko nazwane _ Metrotextuals _ oznacza wysyłanie przez mężczyznę innemu mężczyźnie wiadomości, w których znajdują się tzw. emotikonki oznaczające pocałunek. W przypadku sieci T-Mobie było to _ x _, w polskich warunkach chodzi raczej o emoty typu _ ;* _ czy _ ;-* _.
Według wyników badań przeprowadzonych przez T-Mobile, do takiego postępowania przyznaje się prawie jedna czwarta (22%) pytanych mężczyzn. Zadeklarowali oni, że regularnie wysyłają swoim znajomym "buziaczki" w SMS-ach.
Wśród mężczyzn w wieku od 18 do 24 lat odsetek ten jest znacznie większy i wynosi 75%. Jednocześnie 48% z nich przyznało, że takie praktyki stały się popularne wśród ich grupy znajomych i są regularnie przez nich wykorzystywane. 23% badanych z tej grupy wiekowej przyznało również, że akceptuje takie akty przyjaźni nawet od mężczyzn, którzy nie są ich bliskimi przyjaciółmi.
Jednocześnie zjawisko _ Metrotextuals _ nie dotyczy tylko młodszej grupy użytkowników SMS-ów. Do takich samych praktyk przyznało się bowiem 10% mężczyzn powyżej 55. roku życia.
Według psychologa klinicznego, Rona Braceya, mężczyźni w codziennym życiu mają problemy z wyrażaniem swoich uczuć. Jednak nowe technologie, które opierają się w głównej mierze na komunikacji niewerbalnej, ułatwiają mężczyznom okazywanie swoich uczuć, zwłaszcza w stosunku do innych osób tej samej płci.