LG wprowadza zdalną pomoc techniczną dla smartfonów
LG Electronics wprowadzi nowe usługi w zakresie zdalnej pomocy technicznej, dostępne dla posiadaczy smartfonów z systemem operacyjnym Android. Funkcja zdalnego połączenia (Remote Call) oraz zdalna aktualizacja oprogramowania FOTA (Firmware Over-the-Air) to łatwe w obsłudze rozwiązania. Umożliwiają one zdiagnozowanie problemów związanych z oprogramowaniem telefonu oraz instalowanie najnowszych uaktualnień systemu i aplikacji
Pierwsze fabrycznie instalowane usługi zdalne
Modele smartfonów LG Swift Black (LG-P970. i LG Swift 2X (LG-P990) zostaną jako pierwsze wyposażone w fabrycznie zainstalowaną funkcję zdalnego połączenia (ang. Remote Call), która umożliwia diagnostykę problemów technicznych na odległość - bez konieczności odwiedzania punktu serwisowego. Aby aktywować tę usługę, wystarczy skontaktować się z biurem obsługi klienta LG, CIC (Customer Information Center). Za wiedzą i zgodą użytkownika, specjaliści z CIC uzyskają zdalny dostęp do jego smartfonu LG przez sieć 3G lub Wi-Fi.
Smartfony posiadać będą także funkcję ochrony prywatności, która uniemożliwi pracownikom CIC dostęp do folderów i aplikacji osobistych - takich jak poczta elektroniczna, wiadomości tekstowe, kalendarz czy galeria zdjęć - bez wyraźnej zgody właściciela telefonu.
Automatyczna aktualizacja oprogramowania LG FOTA
Wygodny system zdalnej aktualizacji FOTA oraz fabrycznie zainstalowane aplikacje FOTA pozwalają użytkownikom otrzymywać regularne powiadomienia o uaktualnieniach oprogramowania. Dzięki tej usłudze, posiadacze smartfonów mogą być na bieżąco z najnowszymi funkcjami, aplikacjami i aktualizacjami systemu operacyjnego Android bez konieczności podłączania telefonu do komputera czy wizyty w punkcie obsługi bądź w sklepie.
Nowe usługi zdalnej pomocy technicznej LG będą dostępne w Korei od maja. W pozostałych krajach zostaną one wprowadzone w drugiej połowie roku.