Konwerter gier LG: dowolna gra w 3D
Podczas tegorocznej edycji targów elektroniki użytkowej IFA 2011, które rozpoczynają się w tym tygodniu w Berlinie, LG Electronics zaprezentuje pierwszy na świecie, silnik do konwersji gier z technologii 2D do 3D stworzony z myślą o użytkownikach smartfonów. Mechanizm działa konwertera opiera się na technologii OpenGL.
30.08.2011 12:15
Zalogowani mogą więcej
Możesz zapisać ten artykuł na później. Znajdziesz go potem na swoim koncie użytkownika
Konwerter gier 3. zostanie dodany do najnowszej wersji smartfona LG Swift 3D, która trafi do sprzedaży w październiku tego roku. Dokładne daty jego wprowadzenia zostaną wyznaczone przez poszczególnych operatorów sieci komórkowych.
Na wdrożeniu konwertera gier 3. powinni skorzystać zarówno producenci gier, jak i użytkownicy smartfonów. Ci pierwsi, głównie z sektora małych i średnich przedsiębiorstw będą mogli wprowadzić do swojej oferty „trójwymiarowe” wersje gier, które są obecnie dostępne w technologii 2D, bez większych inwestycji w zasoby ludzkie oraz kosztów czy nakładów czasowych. Jednocześnie użytkownicy smartfonów będą mogli korzystać z możliwości darmowej konwersji gier z technologii 2D do 3D w dowolnym miejscu i czasie.
Po zainstalowaniu konwertera gier 3D, wystarczy jego aktywacja, aby użytkownicy mogli cieszyć się z trójwymiarowego efektu w grach zakupionych uprzednio w formacie 2. . W równie prosty sposób będą mogli w dowolnym czasie powrócić do trybu 2D sprzed konwersji.
Po uruchomieniu gry mobilnej w formacie 2D za pomocą konwertera gier 3D program automatycznie zeskanuje grę, by sprawdzić, czy znajduje się ona na liście gier mobilnych w formacie 2D zoptymalizowanych do konwersji na format 3D. Jeżeli gra została zoptymalizowana, nastąpi jej konwersja na standard 3D za pomocą domyślnych ustawień obrazu. Natomiast gry w formacie 2D oparte na technologii OpenGL, z poza listy gier zoptymalizowanych, będzie można przekonwertować na format 3D poprzez ręczne dokonanie tych ustawień. Zoptymalizowane ustawienia dla ok. 50 gier w formacie 2D zostaną udostępnione przed początkiem października, a kolejnych 50 zostanie dodanych przed końcem roku.