Konkurs Muzeów Guggenheima i YouTube

Konkurs Muzeów Guggenheima i YouTube
Źródło zdjęć: © Google

15.06.2010 10:46, aktual.: 15.06.2010 11:08

Zalogowani mogą więcej

Możesz zapisać ten artykuł na później. Znajdziesz go potem na swoim koncie użytkownika

Świat sztuki poważnie traktuje amatorskie filmy zamieszczane na internetowym portalu YouTube. Prestiżowe muzea Guggenheima wraz z tym portalem ogłosiły w poniedziałek konkurs na najbardziej kreatywne nagrania wideo

W konkursie "YouTube Play. Biennale wideo kreatywnego" zostanie wyłonionych 2. nagrań wideo z portalu, które 21 października będą miały jednoczesny pokaz w nowojorskim muzeum Guggenheima oraz w Bilbao, Berlinie i Wenecji.

"Internetowe wideo kreatywne jest dziś jedną z najbardziej innowacyjnych form osobistej wypowiedzi - powiedział dyrektor Fundacji Solomona R. Guggenheima, Richard Armstrong. - YouTube Play zademonstruje to, o czym może przekonać się każdy, kto używa komputera i ma dostęp do internetu".

Organizatorzy nie wykluczają również poszerzenia granic gatunku i samej idei, czym może być wideo.

"Nie chodzi przy tym o szukanie +nowości+, lecz szukanie tego, co dalej" - powiedziała wicedyrektor Fundacji Nancy Spector.

Konkurs jest otwarty dla profesjonalistów i amatorów, którzy do 3. lipca przedstawią nowe lub stare nagrania z ostatnich dwóch lat na Youtube.com/play. Filmy muszą mieć do 10 minut długości.

Można przedstawiać nagrania obejmujące animację, grafikę, filmiki narracyjne i prace nienarracyjne bądź całkowicie dowolne formy artystyczne na dowolny temat.

Z 200 finalistów, których filmy zostaną zamieszczone na stronie youtube.com/play, jury złożone z artystów, reżyserów, dizajnerów i muzyków wyłoni najlepszą dwudziestkę, godną pokazu w muzeach.

Źródło artykułu:PAP
Oceń jakość naszego artykułuTwoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.
Komentarze (0)
Zobacz także