Kobiety napędzają rynek smartfonów
15.01.2013 10:00
Zalogowani mogą więcej
Możesz zapisać ten artykuł na później. Znajdziesz go potem na swoim koncie użytkownika
Kobiety częściej niż mężczyźni korzystają z usług mobilnych na smartfonach. 60 proc. kobiet w Europie Zachodniej korzysta z sieci społecznościowych poprzez smartfony (52 proc. mężczyzn) - wynika z badania Ericsson Consumer Lab.
Kobiety korzystają ze smartfonów do załatwiania codziennych spraw, częściej niż panowie korzystają z SMS-ów, 77 proc. z nich wysyła i odbiera fotografie, 59 proc. korzysta z mediów społecznościowych, 24 proc. używa aplikacji jako biletów lub kart wstępu, a 17 proc. realizuje kupony za pomocą smartfonów.
Najaktywniejsze w wysyłaniu wiadomości tekstowych są Rosjanki, Egipcjanki i Turczynki. Kobiety przodują pod względem wysyłania i odbierania fotografii w rozwiniętych krajach Azji (87 proc. kobiet vs 79 proc. mężczyzn). W Europie Zachodniej aż 60 proc. użytkowniczek smartfonów korzysta z sieci społecznościowych, w porównaniu z 52 proc. użytkowników płci męskiej.
Jedna czwarta kobiet w Ameryce Północnej (znacznie więcej niż w pozostałych regionach) używa smartfonów jako biletów lub kart wstępu. W Ameryce Łacińskiej panie częściej niż panowie realizują kupony, choć ogólne wskaźniki korzystania z tej usługi są tam niższe od średniej globalnej.