Kaspersky odciął internet użytkownikom Windowsa XP

Użytkownicy Windows XP, którzy chronią swój komputer za pomocą oprogramowania Kaspersky Lab mają powody do narzekania. Jedna z aktualizacji antywirusa zablokowała komputerom z XP możliwość łączenia się z internetem.

Kaspersky odciął internet użytkownikom Windowsa XP
Źródło zdjęć: © Kaspersky Lab

Jeżeli używasz 32-bitowych wersji Kaspersky Anti-Virus for Windows Workstations 6.0.4 MP4. Kaspersky Endpoint Security 8 for Windows, Kaspersky Endpoint Security 10 for Windows, Kaspersky Internet Security 2012 i 2013 lub Kaspersky Pure 2.0, masz Windows XP I nie możesz połączyć się z internetem, to nie jesteś sam(a). Winę ponosi oprogramowanie firmy Kaspersky Lab.

Poszkodowani użytkownicy powinni skontaktować się z pomocą techniczną firmy Kaspersky Lab. Niestety, prawdopodobnie będzie potrzebny drugi komputer zdolny do pobrania właściwej aktualizacji z internetu...

Kaspersky Lab Polska opublikował na swoim facebookowym fanpage'u opis, jak poradzić sobie z problemem we własnym zakresie.

_ Przede wszystkim upewnijcie się, że posiadacie zainstalowaną najnowszą wersję naszej aplikacji (najnowsze wersje znajdziecie na naszej stronie; jeżeli będziecie mieli problemy z pobraniem nowej wersji, wstrzymajcie na chwilę pracę modułu Ochrona WWW, i wtedy pobierzcie). Następnie wykonajcie poniższe kroki: - w ustawieniach produktu Kaspersky Lab odszukajcie moduł Ochrona WWW i wstrzymajcie jego pracę; - uruchomcie aktualizację (możecie w tym celu kliknąć prawym przyciskiem myszy ikonę K w prawym dolnym rogu ekranu i wybrać "Aktualizacja"); - po aktualizacji baz wznówcie działanie modułu Ochrona WWW i uruchomcie komputer ponownie. _

Aktualizacja

Otrzymaliśmy oficjalny komentarz pana Piotra Kupczyka, dyrektora biura komunikacji z mediami w Kaspersky Lab Polska Sp. z o.o.:

_ Problem pojawił się 4 lutego o godzinie 17:52 czasu polskiego i był wywołany nieprawidłową aktualizacją modułu Ochrona WWW. W efekcie niektóre produkty zaczęły blokować dostęp do internetu. Problem występował na 32-bitowych systemach operacyjnych i dotyczył następujących produktów Kaspersky Lab: Kaspersky Anti-Virus for Windows Workstations 6.04 MP4; Kaspersky Endpoint Security 8 for Windows; Kaspersky Endpoint Security 10 for Windows; Kaspersky Internet Security 2012 oraz 2013, a także Kaspersky PURE 2.0. Problem został zidentyfikowany i wyeliminowany tego samego dnia o godzinie 23:31 czasu polskiego. W celu usunięcia problemu na swoim komputerze wystarczające było wstrzymanie działania modułu Ochrona WWW i pobranie najnowszej aktualizacji baz. Całkowite wyłączanie ochrony, ani też korzystanie z innego komputera nie było wymagane. W przypadku produktów korporacyjnych, które pobierają aktualizację za pośrednictwem konsoli administracyjnej, problem został rozwiązany automatycznie. W imieniu firmy
przepraszam wszystkich użytkowników za wszelkie niedogodności wywołane przez ten problem. Dołożymy wszelkich starań, aby taka sytuacja nie powtórzyła się w przyszłości. _

Polecamy w wydaniu internetowym chip.pl: "Kronika CHIP-a: retusz fotografii kiedyś a dziś"

Wybrane dla Ciebie
Komentarze (22)