Kaspersky odciął internet użytkownikom Windowsa XP

Kaspersky odciął internet użytkownikom Windowsa XP
Źródło zdjęć: © Kaspersky Lab

06.02.2013 16:00, aktual.: 07.02.2013 13:33

Zalogowani mogą więcej

Możesz zapisać ten artykuł na później. Znajdziesz go potem na swoim koncie użytkownika

Użytkownicy Windows XP, którzy chronią swój komputer za pomocą oprogramowania Kaspersky Lab mają powody do narzekania. Jedna z aktualizacji antywirusa zablokowała komputerom z XP możliwość łączenia się z internetem.

Jeżeli używasz 32-bitowych wersji Kaspersky Anti-Virus for Windows Workstations 6.0.4 MP4. Kaspersky Endpoint Security 8 for Windows, Kaspersky Endpoint Security 10 for Windows, Kaspersky Internet Security 2012 i 2013 lub Kaspersky Pure 2.0, masz Windows XP I nie możesz połączyć się z internetem, to nie jesteś sam(a). Winę ponosi oprogramowanie firmy Kaspersky Lab.

Poszkodowani użytkownicy powinni skontaktować się z pomocą techniczną firmy Kaspersky Lab. Niestety, prawdopodobnie będzie potrzebny drugi komputer zdolny do pobrania właściwej aktualizacji z internetu...

Kaspersky Lab Polska opublikował na swoim facebookowym fanpage'u opis, jak poradzić sobie z problemem we własnym zakresie.

_ Przede wszystkim upewnijcie się, że posiadacie zainstalowaną najnowszą wersję naszej aplikacji (najnowsze wersje znajdziecie na naszej stronie; jeżeli będziecie mieli problemy z pobraniem nowej wersji, wstrzymajcie na chwilę pracę modułu Ochrona WWW, i wtedy pobierzcie). Następnie wykonajcie poniższe kroki: - w ustawieniach produktu Kaspersky Lab odszukajcie moduł Ochrona WWW i wstrzymajcie jego pracę; - uruchomcie aktualizację (możecie w tym celu kliknąć prawym przyciskiem myszy ikonę K w prawym dolnym rogu ekranu i wybrać "Aktualizacja"); - po aktualizacji baz wznówcie działanie modułu Ochrona WWW i uruchomcie komputer ponownie. _

Aktualizacja

Otrzymaliśmy oficjalny komentarz pana Piotra Kupczyka, dyrektora biura komunikacji z mediami w Kaspersky Lab Polska Sp. z o.o.:

_ Problem pojawił się 4 lutego o godzinie 17:52 czasu polskiego i był wywołany nieprawidłową aktualizacją modułu Ochrona WWW. W efekcie niektóre produkty zaczęły blokować dostęp do internetu. Problem występował na 32-bitowych systemach operacyjnych i dotyczył następujących produktów Kaspersky Lab: Kaspersky Anti-Virus for Windows Workstations 6.04 MP4; Kaspersky Endpoint Security 8 for Windows; Kaspersky Endpoint Security 10 for Windows; Kaspersky Internet Security 2012 oraz 2013, a także Kaspersky PURE 2.0. Problem został zidentyfikowany i wyeliminowany tego samego dnia o godzinie 23:31 czasu polskiego. W celu usunięcia problemu na swoim komputerze wystarczające było wstrzymanie działania modułu Ochrona WWW i pobranie najnowszej aktualizacji baz. Całkowite wyłączanie ochrony, ani też korzystanie z innego komputera nie było wymagane. W przypadku produktów korporacyjnych, które pobierają aktualizację za pośrednictwem konsoli administracyjnej, problem został rozwiązany automatycznie. W imieniu firmy
przepraszam wszystkich użytkowników za wszelkie niedogodności wywołane przez ten problem. Dołożymy wszelkich starań, aby taka sytuacja nie powtórzyła się w przyszłości. _

Polecamy w wydaniu internetowym chip.pl: "Kronika CHIP-a: retusz fotografii kiedyś a dziś"

Oceń jakość naszego artykułuTwoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.
Wybrane dla Ciebie
Komentarze (22)