Jak usunąć pustą stronę w Wordzie?

Strona głównaJak usunąć pustą stronę w Wordzie?
28.08.2017 19:24
Jak usunąć pustą stronę w Wordzie?
Źródło zdjęć: © Pixabay.com

Pusta strona w Wordzie psuje estetykę całego dokumentu i czasami nawet nie wiemy, dlaczego się pojawiła, skoro nic się na niej nie znajduje. Na szczęście istnieją proste sposoby na jej usunięcie.

Kiedy pojawia się pusta strona w Wordzie?

Pusta strona w Wordzie pojawia się najczęściej wtedy, kiedy znajduje się na niej niewidoczny na pierwszy rzut oka znak. Najczęściej jest to niepotrzebny akapit, ale może to również być znak podziału strony bądź znak podziału sekcji. Możliwa jest również sytuacja, w której tabela naszego dokumentu sięga samego dołu strony, a znacznik pustego akapitu, który znajduje się pod tą tabelą (i zawsze powinien się tam znajdować), nie mieści się na pierwszej stronie i w związku z tym zostaje przeniesiony na nową, pustą stronę, co na pewno nie wygląda estetycznie.

Jak pozbyć się pustej strony w Wordzie?

Żeby pozbyć się niepotrzebnej strony w Wordzie, należy sprawdzić, co się na niej znajduje. W tym celu musimy włączyć pokazywanie znaków formatowania, czyli wszystkich znaków, jakie wstawiamy do dokumentu, a które niekoniecznie są wyraźnie widoczne na pierwszy rzut oka (np. spacje). Te znaki określa się również mianem "znaków niedrukowalnych"; informują one o sposobie rozmieszczenia widocznych znaków, czyli o formatowaniu.

Żeby włączyć pokazywanie znaków formatowania, należy wcisnąć kombinację klawiszy CTRL+SHIFT+8 albo odnaleźć na pasku narzędzi programu Word charakterystyczny symbol odwróconej literki P z podwójną kreską. Jest to znacznik akapitu i po włączeniu będzie pojawiał się zawsze na końcu każdego akapitu, pustego bądź nie.

Na pustej stronie może pojawić się kilka takich znaczników w kolumnie. Należy je wówczas usunąć Backspacem. Po usunięciu ostatniego znacznika akapitu na samej górze pusta strona powinna zniknąć.

Metoda ta niestety nie zadziała, jeżeli znacznik akapitu znajduje się tuż pod tabelą. Takiego znacznika nie możemy usunąć, ale możemy go ukryć. W tym celu zaznaczamy widoczny znacznik akapitu, klikamy CTRL+D i w oknie, które się pojawiło, zaznaczamy pole "Ukryte", żeby ten akapit ukryć. Teraz wystarczy odznaczyć opcję pokazywania znaków formatowania, a pusta strona zniknie sama.

Jeżeli niechciana strona w Wordzie powstała przez wstawienie znacznika podziału strony albo podziału sekcji, należy umieścić kursor zaraz za znacznikiem podziału strony/podziału sekcji i nacisnąć Backspace. W tym przypadku również należy mieć włączoną funkcję pokazywania znaczników formatowania.

Udostępnij:
Wybrane dla Ciebie
Komentarze (16)