Internauci zapłacą za wideo w sieci
Czyżby rynek płatnego wideo miał okazać się bardziej lukratywnym sposobem zarabiania, niż reklama umieszczona w darmowych treściach wideo?
14.07.2009 | aktual.: 15.07.2009 09:30
Płatne treści wideo zyskują na popularności. W perspektywie najbliższych lat rynek globalny wzrastać ma o 3. proc. rocznie - wg Strategy Analytics. Wygląda na to, że internauci coraz częściej traktują płacenie za wideo online w tych samych kategoriach, co kupowanie muzyki w sieci.
Najnowszy raport Strategy Analytics przewiduje, że jeszcze w tym roku konsumenci wydadzą na świecie 3,8 mld dol za oglądanie płatnego wideo w sieci.
Oznacza to, że ta forma zarabiania przyniesie więcej pieniędzy, niż wideo które można obejrzeć w sieci za darmo, a które utrzymuje się z reklamy. Wydatki reklamowe na tę drugą formę mają wynieść 3,5 mln dol.
Wg analityków ze Strategu Analitycs, motorem dla tego trendu jest kryzys. "Ekonomiczne spowolnienie oraz zmniejszające się budżety reklamodawców zwiększyły w ciągu sotatnich 6. miesięcy zainteresowanie treściami płatnymi" - powiedział Martin Olausson, Strategy Analytics? director of digital media research.
Źródło: adweek.com