Interakcja 3D z komputerem bez rękawic? To możliwe
Od czasu premiery Kinecta rozpoznawanie gestów nie jest już niczym szczególnym. Niestety Kinect też ma swoje ograniczenia – gesty może wykryć tylko w swoim polu „widzenia”. A co jeśli urządzenia elektroniczne można by kontrolować gestami z każdego miejsca? Na to pytanie postanowili znaleźć odpowiedź naukowcy z Microsoftu, Newcastle University’s Culture Lab oraz z Greckiej Fundacji Badań i Technologii.
10.10.2012 13:20
Zalogowani mogą więcej
Możesz zapisać ten artykuł na później. Znajdziesz go potem na swoim koncie użytkownika
Skonstruowali oni opaskę na nadgarstek, która pozwala śledzić i rozpoznawać ruchy dłoni w każdym miejscu. Na powyższym nagraniu widać jak użytkownik wchodzi w interakcje z grą przy pomocy gestów dłoni, przybliża i oddala widok oraz kontroluje stereo.
Badacze nazwali swój projekt „Digits”. Prototyp jest jeszcze dość toporny, ale badacze mają nadzieję, że uda im się go zredukować do rozmiarów zegarka:
- _ Chcielibyśmy by użytkownicy mogli spontanicznie wchodzić w interakcje ze swoimi gadżetami, wykorzystując proste gesty, nawet bez dotykania urządzeń. _
Całkiem ciekawa perspektywa. Chętnie pobawiłbym się takim "zegarkiem".