Ile osób ogląda wideo w internecie? Te dane zaskoczyły nawet marketerów
Jak wynika z najnowszego raportu marketingowego portalu Interaktywnie.com, z roku na rok rośnie liczba osób oglądających wideo w internecie. Wydłuża się też czas, jaki na to przeznaczamy. Dostrzegają to oczywiście specjaliści od marketingu.
Bezpłatny ebook o wideo w internecie można pobrać tutaj: https://interaktywnie.com/wideomarketing-dla-firm-ebook-z-poradami-dla-marketerow/
W 2020 roku liczba widzów filmów cyfrowych w Stanach Zjednoczonych sięgnęła 244,4 milionów, przekraczając prognozy ekspertów. Mimo że wzrost ten był głównie napędzany przez najmłodsze i najstarsze grupy wiekowe, najnowsze statystyki marketingu wideo pokazują, że ponad dziewięć na dziesięciu amerykańskich konsumentów w wieku od 12 do 44 lat to cyfrowi widzowie. Nic dziwnego więc, że kampanie oparte na wideo stały się jedną z najskuteczniejszych strategii cyfrowej promocji.
Konsumenci, którzy są zasypani transmisjami na żywo, "interaktywnymi wideo 360", rozszerzoną rzeczywistością i innymi interaktywnymi elementami stają się coraz bardziej wymagający. To z kolei sprawia, że niewiele marek może polegać wyłącznie na treściach jednego typu np. tekstowych. I choć prowadzenie bloga, tworzenie infografik i kreacji przeznaczonych do publikacji w social mediach wciąż jest koniecznością, tworzenie wideo - również nią się stało. Tylko w Stanach Zjednoczonych cyfrowy marketing wideo to branża o wartości 135 miliardów dolarów.
Średnio zaledwie 1,7 sekundy zajmuje użytkownikom internetu oglądanie czegoś na swoim urządzeniu mobilnym, a nieco dłużej - 2,5 sekundy - na komputerach stacjonarnych. Dlatego twórz treści krótkie i zwięzłe. Wideo mobilne działają najlepiej, gdy trwają 15 sekund lub mniej, i gdy twoja marka lub produkt jest przedstawiony na początku. Ponadto, krótkie i klarowne kampanie marketingowe wideo bardziej skłaniają użytkowników do udostępnień, na których powinno Ci zależeć bardziej niż na polubieniach.
Co ważne, mimo że kampanie wideo mają na celu zwiększenie sprzedaży - nachalna promocja nie jest mile widziana. Lepiej skupić się na dostarczaniu jakiejś wartości, rozwiązywaniu problemów, dostarczaniu wiedzy bądź rozrywki.
Najbardziej angażujące są krótkie filmy, których długość nie przekracza 60 sekund. Takiego zdania jest 66 procent badanych marketerów. Transmisje live wskazało tylko 37 procent badanych.
Jak natomiast prezentuje się skuteczność materiałów wideo wyświetlanych w różnych mediach społecznościowych? Według danych prezentowanych w ebooku wydanym przez Interaktywnie.com, 25 procent marketerów jest zdania, że najważniejszym kanałem dystrybucji wideo jest Facebook. Nieznacznie mniej głosów oddano na serwis YouTube (24 procent). Na kolejnych miejscach uplasowały się Instagram Stories, Facebook Stories, LinkedIn Video, Instagram Video i IGTV Video.
Wideo w mediach społecznościowych
- Dziennie na Facebooku notowanych jest 8 mld odsłon materiałów wideo.
- 1,25 mld użytkowników ogląda materiały wideo.
- 15,1 procent osób udostępnia oglądane wideo na swoich kontach.
- 71,1 procent z nich pochodzi z kont posiadających co najmniej 100 tys. obserwujących.
- 17,6 procent dotyczy kont których liczba obserwujących znajduje się w przedziale 10-100 tys., natomiast 11,3 procent to konta mniejsze - o liczbie obserwujących poniżej 10 tys.
Wśród najpopularniejszych kont na Facebooku, u których dominującym rodzajem treści jest wideo, można wymienić "The Dodo", "Finest Family Moments", 5-Minte Craft", czy 9GAG". Warto zauważyć, że są to przede wszystkim kanały o charakterze rozrywkowym.
Więcej informacji w ebooku dostępny do pobrania tutaj: