Huawei zdetronizował Samsunga w Polsce

Jest 33 proc. szans, że przyczyniłeś się do historycznego rekordu Huawei w Polsce. Chińska firma po raz pierwszy wyprzedziła Samsunga na rynku smartfonów w naszym kraju. Z urządzeń z logo Huawei korzysta już co trzeci Polak.

Huawei zdetronizował Samsunga w Polsce
Źródło zdjęć: © PAP | marcin kmieciński
Bolesław Breczko

02.08.2018 16:55

Zalogowani mogą więcej

Możesz zapisać ten artykuł na później. Znajdziesz go potem na swoim koncie użytkownika

Udział Huawei w polskim rynku smartfonów w ujęciu ilościowym wzrósł w drugim kwartale do 33,4% z 25,4% w pierwszym kwartale – wynika z danych GfK Polonia. Znaczący wzrost widać także w porównaniu z drugim kwartałem zeszłego roku, kiedy udział Huawei wyniósł 20,3%.

Huawei najlepszy w Polsce

- To zarówno kwestia świetnej pracy naszego działu marketingu jak i samego urządzenia – mówi w rozmowie z WP Tech Jefferson Zhang, dyrektor zarządzający Huawei Polska. – Gdyby nasze smartfony nie były idealne, to nawet najlepszy marketing by im nie pomógł.

Chociaż Jefferson Zhang ma racje, to trzeba przyznać, że marketingowo Huawei rozwalił rynek. Firma pojawiła się w Polsce zaledwie cztery lata temu, a już jest najpopularniejszą marką w Polsce. Nie ma się co oszukiwać nazwisko Roberta Lewandowskiego, którego Huawei zaangażował w kampanię reklamowe w Polsce, zrobiło świetną robotę.

Huawei pokonał Samsunga

Historycznie najlepszy wynik sprzedaży Huawei w Polsce w drugim kwartale wynika z sukcesu najnowszej flagowej serii smartfonów P20 w połączeniu z utrzymującym się popytem na telefony poprzedniej flagowej serii Mate 10. Smartfon Huawei P20 Pro to pierwszy na świecie telefon z potrójnym obiektywem, uznany za najlepsze narzędzie do fotografii mobilnej w niezależnym rankingu DxOMark. Z kolei Mate 10 Pro jest pierwszym na świecie smartfonem ze sztuczną inteligencją wbudowaną w procesor.

Huawei Mate 20 Lite we wrześniu w przedsprzedaży za 1599 zł

Świetny wynik w Polsce, to jednak nie powód dla Huawei, aby spocząć na laurach. Jak powiedział mi Jefferson Zhang firma będzie inwestować pieniądze w kolejne kampanie promujące nowe telefony, m.in. następcę jednego z najpopularniejszych telefonów wśród Polaków czyli Mate 20 Lite, który ma trafić do przedsprzedaży we wrześniu.

Komentarze (13)