Hackathon Procter & Gamble 2024: technologia w słusznej sprawie

Wymiana doświadczeń, wspólne rozwiązywanie problemów i szukanie nieoczywistych rozwiązań, nowe kontakty i ciekawe projekty, a to wszystko w dobrym celu. Kolejna edycja hackathonu organizowanego przez firmę Procter & Gamble pokazuje, że połączenie procesu tworzenia nowoczesnej organizacji korporacyjnej z działaniami prospołecznymi jest możliwe i potrzebne, a przy tym niesie korzyści dla wszystkich.

Źródło zdjęć: © materiały partnera

08.04.2024 | aktual.: 08.04.2024 12:41

Zalogowani mogą więcej

Możesz zapisać ten artykuł na później. Znajdziesz go potem na swoim koncie użytkownika

Budowanie silnych, sprawnie działających zespołów specjalistów to cel każdej korporacji. Jak zapewnić pracownikom możliwości rozwoju i satysfakcję z pracy, a jednocześnie zaangażować ich do działań, które przynoszą pozytywne zmiany nie tylko dla firmy, ale też dla społeczeństwa? Odpowiedzią na to pytanie są inicjatywy takie jak hackathon zorganizowany w warszawskim hubie IT firmy Procter & Gamble.

Uczestnicy tegorocznej edycji stanęli przed zadaniem polegającym na opracowaniu programu lub aplikacji, która usprawni proces diagnozowania chorób rzadkich i ułatwi go zarówno pacjentom, jak i lekarzom. Na realizację zadania jego uczestnicy mieli trzy kolejne piątki. W wyniku zawodów powstały trzy narzędzia, wykorzystujące oryginalne rozwiązania techniczne. W kapitule konkursu zasiedli eksperci z Katedry i Kliniki Neurologii Warszawskiego Uniwersytetu Medycznego, Centralnego Szpitala Klinicznego UCK WUM, którzy bardzo wysoko ocenili funkcjonalność wszystkich zaprezentowanych projektów. Narzędzie wybrane przez jury będzie następnie rozwijane i zostanie w przyszłości wdrożone do użytku.

W ramach hackathonu z wyzwaniem zmierzyły się trzy zespoły programistów. Uczestnicy konkursu pracują na co dzień w warszawskim hubie IT Procter & Gamble. Jest to drugi co do wielkości ośrodek informatyczny tej firmy na świecie, gdzie zatrudnionych jest ok. 1000 osób. To zróżnicowane, międzynarodowe środowisko, oferujące pracownikom szerokie możliwości rozwoju i udziału w globalnych projektach. Jak podkreślali uczestnicy hackathonu, choć w tym przypadku skala działania była mniejsza, nie zabrakło wyzwań ­ zarówno natury technicznej, jak i projektowej. Opracowanie funkcjonalnego rozwiązania wymagało od każdego zespołu przemyślanego podziału ról zgodnie z kompetencjami każdego członka, sprawnej komunikacji, ale również wspólnego reagowania na pojawiające się problemy. Wszystkie te doświadczenia programiści Procter & Gamble będą mogli wykorzystać w dalszej pracy zawodowej przy projektach komercyjnych i rozwijać dzięki nim swoje kompetencje.

- W Warszawskim centrum IT Procter & Gamble mamy pracowników ponad 30 narodowości, o różnych specjalizacjach i zawodowych doświadczeniach. Inicjatywy takie jak nasz wewnętrzny hackathon to dla nich wyjątkowa okazja do tego, by wymieniać się wiedzą i wspólnie szukać pomysłów. Opracowanie rozwiązania dotyczącego chorób rzadkich to zupełnie inne zadanie niż te, z którymi mierzą się w codziennej pracy. Nie mogli tutaj wykorzystać najnowszych technologii i zaawansowanych narzędzi, do których są przyzwyczajeni, ponieważ w tym przypadku musiał to być program nie tylko funkcjonalny, ale też łatwo dostępny, elastyczny, oparty na powszechnie dostępnych technologiach i darmowych licencjach, możliwie łatwy do wdrożenia. Efekty tej pracy to z kolei coś więcej niż wpis do portfolio – to realna zmiana dla pacjentów i lekarzy, ale też ogromna satysfakcja naszych programistów - podkreśla Małgorzata Mejer, Dyrektor ds. Komunikacji Korporacyjnej Procter & Gamble w Europie Centralnej.

© materiały partnera

Dążenie do rozwoju i innowacji to cel, który firma Procter & Gamble wyznacza sobie we wszystkich sferach działania. Innowacyjne rozwiązania tworzone są nie tylko z myślą o klientach, ale również o pracownikach. Firma inwestuje w badania i rozwój i dba o to, by miejsca pracy były stale unowocześniane. Pracownicy mogą korzystać z najnowszych narzędzi i technologii, a jednocześnie są zachęcani do tego, by stale poszerzać swoje zawodowe kompetencje poprzez programy szkoleń i zdobywanie zewnętrznych certyfikatów. Projekty takie jak tegoroczny hackathon to wyraz dążenia Procter & Gamble, by to nowoczesne zaplecze i specjalistyczne umiejętności pracowników wykorzystać z pożytkiem dla wszystkich i do zmiany na lepsze.

O Procter & Gamble

P&G posiada jedno z najbardziej rozbudowanych portfolio wiodących marek, które cieszą się zaufaniem konsumentów na całym świecie. Są to m.in. Always®, AmbiPur®, Ariel®, Bounty®, Charmin®, Crest®, Dawn®, Downy®, Fairy®, Febreze®, Gain®, Gillette®, Head & Shoulders®, Lenor®, Olay®, Oral-B®, Pampers®, Pantene®, SK-II®, Tide®, Vicks® i Whisper®. P&G prowadzi działalność w około 70 krajach. Zapraszamy na stronę http://www.pg.com, aby dowiedzieć się więcej o firmie P&G i jej markach.

O P&G w Polsce

Polska odgrywa istotną rolę dla globalnego funkcjonowania P&G. Zlokalizowane w Polsce fabryki – pieluszek Pampers w Warszawie, kosmetyków w Aleksandrowie Łódzkim oraz największa na świecie fabryka maszynek i ostrzy Gillette - mają kluczowe znaczenie dla firmy. Warszawskie Biuro Główne P&G jest częścią regionalnej struktury Central Europe, która obsługuje 120 milionów konsumentów w 10 krajach regionu (Chorwacja, Czechy, Estonia, Litwa, Łotwa, Polska, Słowacja, Słowenia, Ukraina, Węgry). W Polsce zlokalizowano również Globalne Centrum IT oraz Europejskie Centrum Zarządzania Łańcuchem Dostaw. Dla P&G w Polsce pracuje ok. 5000 osób.