Kierowcy ciężarówek nie mają łatwego życia, również jeśli
chodzi o nawigację. Na nieznanych trasach natrafiają na ograniczenia
masy dopuszczalnej, zbyt niskie wiadukty, zakazy wjazdu z materiałami
niebezpiecznymi i inne
*Kierowcy ciężarówek nie mają łatwego życia, również jeśli chodzi o nawigację. Na nieznanych trasach natrafiają na ograniczenia masy dopuszczalnej, zbyt niskie wiadukty, zakazy wjazdu z materiałami niebezpiecznymi i inne. *
GPS do ciężarówki musi uwzględniać te ograniczenia przy projektowaniu trasy, bo w razie błędu zawrócić też jest trudno. Kilka z nielicznych propozycji zaprezentowała francuska firma PTV Loxane.
Proponowane przez Loxane oprogramowanie Map&Guide Truck Navigator zawiera mapy Francji opracowane przez Navteq - największego producenta map GPS, niedawno przejętego przez Nokię. Dodano do nich możliwość naniesienia ograniczeń dotyczących danego pojazdu oraz ładunku. Program ma także funkcje monitorowania w połączeniu z serwerem w siedzibie spedytora. Truck Navigator działa na komputerach PC i palmtopach Pocket PC. Kosztuje 249 euro.
|
|
| --- |
Loxane oferuje również gotowe systemy nawigacyjne z oprogramowaniem Map&Guide. Są to urządzenia TNP 7″ (powyżej) i TNP 4″. Różnią się nie tylko wielkością ekranu, to łatwo zauważyć w oznaczeniu, ale także faktem, że mniejszy model ma wbudowany akumulator. Dzięki temu można go używać także poza samochodem. Oba urządzenia mają chipset SiRFstarIII. Kosztują odpowiednio 649 i 549 euro.