Głośniki, które nie będą drażnić sąsiadów
31.01.2011 14:37, aktual.: 31.01.2011 16:20
Zalogowani mogą więcej
Możesz zapisać ten artykuł na później. Znajdziesz go potem na swoim koncie użytkownika
Trudno wyobrazić sobie multimedialna rozrywkę bez wysokiej jakości sprzętu audio. Niestety głośne słuchanie muzyki, oglądanie filmów czy granie w gry komputerowe innym może po prostu przeszkadzać...
Trudno wyobrazić sobie multimedialną rozrywkę bez wysokiej jakości sprzętu audio. Niestety głośne słuchanie muzyki, oglądanie filmów czy granie w gry komputerowe, innym może po prostu przeszkadzać. Dźwięki zza ściany mogą doprowadzić do szału naszych sąsiadów. Jeżeli chcemy sobie i innym zaoszczędzić nerwów, pozostaje ściszyć nasz sprzęt lub zaopatrzyć się w dobre słuchawki. Dla tych, których nie satysfakcjonują takie rozwiązania powstają nowe głośniki, które umożliwiają skierowanie dźwięku w wybrane miejsce.
Głośniki Klang Ultrasonic Speakers oprócz tego, że wyróżniają się bardzo ciekawym wyglądem, mają umożliwić generowanie dźwięku w wybranym kierunku tak, aby nie był on rozpraszany po całym pomieszczeniu. Ponadto generują ultradźwięki czyli fale dźwiękowe, których częstotliwość jest zbyt wysoka, aby usłyszał je człowiek. Zatem w jaki sposób to działa? Głośniki wykorzystują częstotliwość 3. kHz i generują trzy strumienie ultradźwięków, które pozostają niesłyszalne dla ludzkich uszu, dopóki nie zostaną skierowane w ich stronę. Dzięki temu, aby uzyskać efekt stereo wystarczy ustawić poszczególne kanały odpowiednio w stronę lewego i prawego ucha.
Niestety wadą takiego rozwiązania jest konieczność dostosowania pozycji ciała słuchacza do ustawienia głośników lub odwrotnie, co na dłuższą metę z pewnością nie będzie zbyt wygodne. Być może ciekawym pomysłem byłoby wyposażenie zestawu w czujniki, które pozwoliłyby śledzić ruchy głowy słuchacza i automatycznie zmieniać kierunek satelitów.
Aktualnie Klang Ultrasonic Speakers to tylko projekt koncepcyjny, dlatego na upragnioną ciszę naszym domownikom i sąsiadom przyjdzie jeszcze trochę poczekać.
SW/GB/GB