Gemius i Sklepy24.pl przygotowały raport "E-commerce w Polsce 2007"

Gemius i Sklepy24.pl przygotowały raport "E‑commerce w Polsce 2007"

Gemius i Sklepy24.pl przygotowały raport "E-commerce w Polsce 2007"
26.07.2007 16:30, aktualizacja: 27.07.2007 10:51

Wyniki badania można podsumować krótko: polski rynek e-commerce ma się dobrze i wszystko wskazuje na to, że będzie jeszcze lepiej. Polscy internauci coraz częściej kupują w sieci, a zdecydowana większość sklepów internetowych spodziewa się zwiększenia obrotów w ciągu najbliższych 12 miesięcy.

Raport Gemiusa i Sklepy24.pl składa się z trzech części. Pierwsza to badanie postaw internautów względem zakupów w internecie, zrealizowane za pomocą ankiet emitowanych w dniach 4-10 maja 2007 r. na witrynach korzystających z bezpłatnego audytu site-centric stat.pl/PBI. Analizą objęto 1 752 wypełnionych do końca kwestionariuszy, zebranych od internautów w wieku 15 lat więcej.

Jak wynika z raportu, 2/3 polskich internautów miało już okazję skorzystać z usług internetowych sklepów. Co trzeci respondent z tej grupy zamierza robić zakupy w sieci częściej niż dotychczas.

|

Obraz

|
| --- |

Ponad jedna trzecia badanych ( 36% ) kupuje w internecie raz w miesiącu bądź częściej, podobny odsetek ( 39% ) - kilka razy w roku. Za największe zalety internetowych zakupów uznawane są: dostawa do domu ( 63% ), możliwość złożenia zamówienia o każdej porze ( 62% ) oraz oszczędność czasu ( 60% ). Głównym atutem internetowych aukcji są, jak uważa 72% ankietowanych, niższe niż w tradycyjnych sklepach ceny.

Polscy internauci zauważają też problemy, z jakimi wiąże się kupowanie w sieci. Na trudności podczas robienia zakupów wskazuje 60. respondentów kupujących na aukcjach i 56% klientów sklepów internetowych.

Obraz

Największym problemem jest długie oczekiwanie na dostawę, na co skarży się co trzeci badany. Co szósty respondent miał trudności ze znalezieniem właściwego produktu ( 16% ), a co ósmy spotkał się z niewłaściwą obsługą ( 12% ). Prawie połowa badanych ( 44% ) nie miała jednak żadnych problemów z internetowymi zakupami.

Druga część raportu to badanie dotyczące działalności sklepów internetowych. 2 72. sklepy zarejestrowane w katalogu Sklepy24.pl otrzymały w dniach 28 maja - 4 czerwca 2007 zaproszenie do wypełnienia ankiety, którą ostatecznie odesłało 525 sklepów.

Obraz

Ponad 3/4 respondentów zamierza w ciągu najbliższych 12 miesięcy rozszerzyć ofertę produktów, 53% szuka nowych sposobów reklamy, a 41% myśli o wprowadzeniu nowych promocji. 14% sklepów planuje zaoferować swoim klientom bezpłatną dostawę.

Tak jak w ubiegłym roku, zdecydowana większość sklepów ( 76% ) spodziewa się wzrostu obrotów w ciągu następnych 12 miesięcy. Co ósmy respondent ( 12% ) prognozuje zwiększenie przychodów o 50-100%, natomiast w opinii 9% badanych obroty wzrosną co najmniej dwukrotnie.

Raport wieńczy prezentacja wyników badania trackingowego, będąca szczegółowym podsumowaniem zmian i tendencji obserwowanych w sektorze e-commerce w ciągu pierwszych czterech miesięcy tego roku.

Pełna płatna wersja raportu jest dostępna w serwisie Sklepy24.pl - http://www.sklepy24.pl, można tam również zapoznać się z jego darmowym fragmentem.

Patrz także:
Gemius przewiduje hossę polskiego e-commerce - http://www.internetstandard.pl/news/94223.html
eCommerce 2006 - Badanie polskich sklepów internetowych - http://www.internetstandard.pl/news/104209.html

Źródło artykułu:internetstandard.pl
Oceń jakość naszego artykułuTwoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.
Wybrane dla Ciebie
Komentarze (0)