Euro 2016: Google gra w piłkę
Z okazji rozpoczynających się mistrzostw Europy w piłkę nożną, Google przygotowało specjalne grafiki
Czas rozpocząć świętowanie! Największa impreza piłkarska, na którą do Francji ma przyjechać ponad dwa miliony fanów futbolu będzie trwała od 1. czerwca do 10 lipca 2016 r. Dołączy do niech ponad trzysta milionów fanów piłki nożnej przed odbiornikami TV. Kibice z 24 krajów będą zagrzewać do boju swoje reprezentacje narodowe.
Z okazji Euro 2016. podobnie, jak przy innych wydarzeniach, graficy Google przygotowali dwie specjalne grafiki - nazywane przez giganta internetowego Doodle. Obie są animowane i przedstawiają zarówno francuskie, jak i piłkarskie symbole.
Pierwszy Doodle przedstawia koguta, który jest symbolem reprezentacji Francji, pomalowanego na czerwono biało niebiesko (barwy narodowe Francuzów), który wskakuje na dach wiejskiej chaty, by przywitać dzień rozpoczęcia zawodów. Nad wschodzącym słońcem pojawia się komiksowy dymek, w którym zamiast zwykłego „kukuryku”. widzimy obrazki symbolizujące święto piłkarskie. Na bokach animacji znajdują się flagi 24 krajów biorących udział w Euro 2016.
Drugi Doodle, podobnie jak pierwszy, również koncentruje się na symbolach zarówno piłki nożnej, jak i Francji. Tym razem centralnym punktem animacji, jest Wieża Eiffla pomalowana w barwy narodowe Francji, która żongluje piłką nożną i jest wpisana w logo Google, jako litera L. Nad stylizowanym logotypem mamy wszystkie 2. flagi krajów biorących udział w finałach Euro 2016.