Czy Polacy oszczędzają?
Marka Bosch sprawdziła, jak chęć oszczędności wody, energii elektrycznej i jedzenia wpływa na preferencje konsumentów przy zakupie AGD.
Czy Polacy chcą oszczędzać wodę i energię?
Dla zdecydowanej większości Polaków kwestie związane z oszczędzaniem energii i wody są ważne – respondenci zwracają uwagę na te aspekty i uważają je za istotne przy wyborze sprzętu dużego AGD. Aż 86 procent respondentów preferuje, aby pralka była wyposażona w systemy służące minimalnemu zużyciu energii oraz wody, a także oszczędnie dozowała detergent. 4 na 5badanych zgadza się, że przy zakupie sprzętu domowego najważniejszym kryterium wyboru jest jego klasa energetyczna. W przypadku wyboru pralek i zmywarek równie istotnym czynnikiem jest oszczędność wody.
Dla konsumentów w Polsce coraz większą wartość mają urządzenia, które zapewniają oszczędność zasobów – wody, energii, ale też jedzenia. Rozwiązania marki Bosch, takie jak i-DOS w pralkach, Zeolith w zmywarkach, szuflada VitaFresh w chłodziarkach czy dążenie do osiągnięcia najwyższej efektywności energetycznej we wszystkich kategoriach produktowych, to odpowiedź na wymagania rynku – mówi Krzysztof Nagodziński, Członek Zarządu BSH w Polsce.
Niemarnowanie żywności to priorytet
85 procent zgadza się, że niemarnowanie jedzenia to jeden ze sposobów na kontrolę domowego budżetu. Dlatego konsumenci coraz częściej wybierają chłodziarko-zamrażarki maksymalnie przedłużające świeżość produktów. Marka Bosch oferuje specjalne szuflady VitaFresh w chłodziarkach – dla mięs i ryb oraz dla warzyw i owoców. Szuflady utrzymują temperaturę niższą dla mięs i ryb oraz zapewniają wyjątkową świeżość owocom i warzywom, dzięki perfekcyjnie dobranemu poziomowi wilgotności.
Płeć i wiek a skłonność do oszczędności
Kwestie związane z oszczędzaniem wody i energii są szczególnie istotne dla kobiet, które w większości przypadków odpowiedzialne są za prowadzenie gospodarstwa domowego oraz zarządzanie budżetem domowym. Ponadto, znaczenie oszczędności energii i wody wzrasta wraz z wiekiem respondentów. Osobom starszym, zaliczanym do tzw. silver generation, bardziej zależy na obniżeniu kosztów utrzymania, w tym na oszczędzaniu energii, wody oraz unikaniu marnotrawstwa jedzenia.
Trendy i zmiany
78% badanych deklaruje, że wprowadziło zmiany stylu życia, które oszczędzają energię i wodę oraz zapobiegają marnowaniu jedzenia.
Coraz częściej możemy zauważyć, że nie tylko wygoda, design czy wizja oszczędności czasu są czynnikami wyboru pralek, suszarek do ubrań, zmywarek czy chłodziarek. Konsumenci są świadomi, jak istotny jest zakup nowoczesnego urządzenia, które dzięki inteligentnym systemom i czujnikom będzie oszczędzać zasoby i domowy budżet – dodaje Krzysztof Nagodziński.
Te trendy świadczą nie tylko o rosnącej świadomości ekologicznej społeczeństwa, ale także o gotowości konsumentów do aktywnego uczestnictwa w dbaniu o środowisko naturalne. Takie inicjatywy stanowią ważny krok w kierunku budowania bardziej zrównoważonej i odpowiedzialnej społeczności. Dokonywanie lepszych wyborów nie musi być trudne. Marka Bosch oferuje innowacyjne i odpowiadające oczekiwaniom konsumentów rozwiązania, pomagając oszczędzać wodę i energię oraz ograniczać marnowanie żywności. To zrównoważony styl życia #LikeABosch.