Czarne chmury nad SonyEricsson'em
II kwartał dla SonyEricssona to kolejny okres mierzenia się z wielkimi problemami - 43-procentowym spadkiem w ilości sprzedanych telefonów i 40-procentowym spadkiem przychodów w ujęciu rocznym.
16.07.2009 | aktual.: 17.07.2009 13:27
2Q08 | 1Q09 | 2Q09 | |
---|---|---|---|
Ilość sprzedanych telefonów (mln szt.) | 24,4 | 14,5 | 13,8 |
Sprzedaż (mld euro) | 2,820 | 1,736 | 1,684 |
Zysk netto (mln euro) | 6 | -293 | -213 |
Średnia cena telefonu (euro) | 116 | 120 | 122 |
Producent przewiduje, że rynek telefonów komórkowych skurczy się w 2009 roku o około 10% w stosunku do roku 2008, kiedy to sprzedano 1,19 mld sztuk urządzeń. W II kwartale SonyEricsson szacuje swój udział w rynku na poziomie 5%.
SonyEricsson jest w trakcie przeprowadzania programu ograniczania kosztów, aby powrócić do zyskowności w II połowie 2010 roku. Program będzie wiązał się ze zwolnieniem ponad 2 tys. osób i ma kosztować 500 mln euro.