Co wybrać - Plazma czy LCD?
Poszukujący nowych telewizorów często zadają pytania
typu "co kupić plazmę czy LCD". Postanowiliśmy przygotować trochę
materiału, który pomógłby w zdobyciu wiedzy niezbędnej do
dokonania wyboru
04.11.2008 | aktual.: 04.11.2008 13:52
Zakupy w sklepach internetowych już nikogo nie dziwią. Obecnie na całym świecie ta metoda robienia zakupów zaczyna być pierwszą jaka przychodzi do głowy gdy szukamy pralki, aparatu fotograficznego lub telewizora. Konkurencyjne ceny, stale podnosząca się jakość obsługi i coraz większe zaufanie jakim internauci darzą e-sklepy skłaniają do zadania pytania w jakim kierunku podąży rozwój tej branży. Jednym z pomysłów może być zagospodarowanie wiedzy specjalistów obcujących na co dzień ze sprzętem i stworzenie poradników ułatwiających poruszanie się po gąszczu produktów.
Taką drogę obrał jeden z największych polskich sklepów internetowych w branży RTV/AGD - http://zadowolenie.pl, w którym narodził się pomysł na to aby przygotować odpowiedzi na często zadawane przez klientów pytania w formie rozbudowanego FAQ’a.
_ "Poszukujący nowych telewizorów często zadawali nam pytania typu "co kupić plazmę czy lcd" albo "jaki rozmiar telewizora będzie dla mnie najlepszy" _ - mówi manager kategorii telewizory w Zadowolenie.pl. "_ Postanowiliśmy więc przygotować trochę materiału, który pomógłby klientom na zdobycie wiedzy niezbędnej do dokonania wyboru _" - wspomina nasz rozmówca. Pomysł okazał się bardzo trafiony, bo już po kilku tygodniach powstała w wyniku gromadzenia treści strona http://www.jakitelewizor.pl zaczęła cieszyć się zainteresowaniem na poziomie kilkuset odwiedzin dziennie.
Czy klienci potrzebują dodatkowych stron z poradami na temat sprzętu w dobie setek tysięcy for internetowych i innych źródeł wiedzy eksperckiej? Najwidoczniej tak, ponieważ jak pokazuje przykład projektu autorstwa zadowolenie.pl klienci, którzy zamierzają nabyć nowy sprzęt chcą dokonać możliwie jak najlepszego wyboru bez zbytniego zagłębiania się w specjalistyczną wiedzę. Wygląda również na to, że szczątkowe porady, materiały promocyjne czy rozmowa z konsultantem telefonicznym nie pozwalają na zaspokojenie tej potrzeby. Pracownicy sklepów z elektroniką użytkową często stają się pasjonatami kategorii, w której pracują, a dzięki stałemu dostępowi do nowego sprzętu mogą stać się oni bardzo bogatym źródłem poszukiwanej w internecie wiedzy. "_ Zaczęliśmy zbierać różne ciekawe informacje w jednym miejscu i przy okazji uzupełnialiśmy to co powstało o nasze testy i porównania _" - mówi Tomek z zadowolenie.pl.
Działalność serwisów tego typu to korzyść dla obydwu stron, ponieważ użytkownik zyskuje dostęp do potrzebnych informacji w jednym miejscu i w przystępnej formie, a Sklep zyskuje czas, który normalnie poświęciłby na doradzanie klientowi. Czy możemy spodziewać się w takim razie wysypu stron podobnych do jakitelewizor.pl? Zainteresowanie nowościami dotyczącymi telewizji wysokiej rozdzielczości sprzyja powstawaniu takich witryn, można więc sądzić, że w najbliższym czasie ktoś podejmie się podobnego przedsięwzięcia. Już teraz wiadomo, że sukces związany z działaniem serwisu o telewizorach skłania jego administratora do otwierania kolejnych internetowych poradników z zakresu pozostałych popularnych kategorii.
artykuł sponsorowany