Co dalej z DVD?
Dobre wyniki sprzedaży płyt Blu-ray nie są w stanie zrekompensować malejących obrotów na rynku DVD. Dowiemy się o tym z najnowszej analizy firmy badawczej Screen Digest. Przede wszystkim w wyniku gwałtownego załamania sprzedaży zwykłych krążków DVD obroty Hollywood skurczyły się w 2008 roku o około 2,6 miliarda dolarów.
17.06.2009 15:39
Co prawda tylko w ubiegłym roku sprzedaż dysków Blu-ray wzrosła czterokrotnie, osiągając kwotę 48. milionów dolarów. Niemniej jednak obroty na rynku DVD zmalały w porównaniu z rokiem 2007 o 4,8 procent – przy czym w przypadku DVD dwie trzecie obrotów stanowi wypożyczanie i sprzedaż filmów. Jak donoszą amerykańskie media, Screen Digest prognozuje, że w tym roku udział płyt Blu-ray w globalnym rynku wideo wyniesie 6,9 procent.
Zdaniem firmy Screen Digest istnieje spore zainteresowanie klientów wysokorozdzielczościowymi standardami. Jednocześnie analitycy twierdzą, iż "wciąż słaby poziom akceptacji nowego nośnika" jest współodpowiedzialny za ogólnoświatowe załamanie popytu. Także obecny kryzys gospodarczy tłumi chęć zakupów u konsumentów. Pirackie kopie oraz brak skoordynowanej i jednolitej kampanii marketingowej prowadzonej przez wytwórnie to zdaniem ekspertów kolejne przyczyny spadku sprzedaży płyt.
wydanie internetowe www.heise-online.pl