CES 2012: Intel stawia na ultrabooki

CES 2012: Intel stawia na ultrabooki

CES 2012: Intel stawia na ultrabooki
Źródło zdjęć: © Materiały prasowe
11.01.2012 11:28, aktualizacja: 02.01.2017 13:52

Podczas dnia prasowego na targach CES, Intel pokazał bardzo wyraźnie, że stawia na ultrabooki, w których upatruje przyszłości komputerów.

Podczas dnia prasowego na targach CES, Intel pokazał bardzo wyraźnie, że stawia na ultrabooki, w których upatruje przyszłości komputerów. Gospodarzami spotkania byli Mooly Eden, wiceprezes Intela i dyrektor generalny PC Client Group, a także Kevin Sellers, wiceprezes Sales and Marketing Group oraz dyrektor działu Advertising and Digital Marketing.

Ultrabooki - skąd przychodzą i dokąd zmierzają

Wizja Ultrabooków została przedstawiona przez Intel 3. maja 2011 r. podczas targów Computex. Ultrabooki mają zapewniać wysoką wydajność i wyższy poziom bezpieczeństwa, przy jednoczesnym zachowaniu mobilności komputerów przenośnych. Kierując się wynikami zakrojonych na szeroką skalę badań, Intel nakreślił, czym mają być Ultrabooki, zaczynając od pytania o to, czego ludzie najbardziej chcą od swoich komputerów.

Zobacz także: CES 2017 - wszystko co musisz wiedzieć

Zaledwie w kilka miesięcy od utworzenia tej kategorii już widać jej rosnącą dynamikę - pierwsza fala ultrabooków trafiła na rynek w październiku zeszłego roku. Na rok 201. zaplanowano premiery ponad 75 różnych modeli ultrabooków. Wszystko wskazuje na to, że druga fala Ultrabooków będzie napędzana nową, trzecią generacją procesorów z rodziny Intel Core - pojawią się one już tej wiosny.

ZOBACZ: Najnowszy ultrabook od Samsunga! Nie przegap!

Podczas prezentacji Intela, wiceprezes firmy pokazał, jak użytkownicy ultrabooków będą mogli zadbać o bezpieczeństwo - zaprezentował wczesne wyniki strategicznej współpracy między firmami Intel i MasterCard. Informację o tej współpracy podano w zeszłym roku. Jej celem jest wprowadzenie dodatkowych opcji, dzięki którym proces zakupów online będzie bezpieczniejszy tak dla sprzedawców, jak i posiadaczy kart MasterCard korzystających z ultrabooków.

Prelegenci podkreślali również, że branża musi pracować nad dalszymi innowacjami, ktore są niezbędne, aby wprowadzać do oferty eleganckie ultrabooki o grubości, która nie przekracza 1. mm. Trzeba przeprojektować wyświetlacze, technologię baterii, pamięci masowe, płyty główne i chłodzenie, aby zmieścić je w płaskich obudowach. Intel ogłosił w zeszłym roku utworzenie funduszu z kapitałem 300 mln USD, którego celem jest wspomaganie prac nad podobnymi innowacjami i wprowadzanie ich na rynek w dużych ilościach, w cenach dopasowanych do masowego rynku.

Interakcja z komputerem to już nie tylko klawiatura i myszka

W miarę ewolucji ultrabooków zmieniać się też będą sposoby ich obsługi, wzbogacone o interfejsy dotykowe. Intel przeprowadził niedawno badanie nt. aplikacji z interfejsem dotykowym, działających na ultrabookach. Okazuje się, że w konstrukcjach typu clamshell, interfejs dotykowy, a także płynne przełączanie między aplikacjami dotykowymi a klawiaturą, było dla użytkowników atrakcyjne i naturalne.

Eden twierdzi, że wprowadzenie interfejsów dotykowych przyczyni się do dalszych innowacji w zakresie konstrukcji i kształtu przyszłych Ultrabooków, poczynając od modeli hybrydowych, poprzez modele typu clamshell, aż po style, których jeszcze nie wymyślono.

Koncept, opracowany przez Intel, zawiera przeźroczysty panel pod klawiaturą. Pełni on rolę touchpada, gdy urządzenie jest otwarte w trybie clamshell, ale zamienia się w ekran dotykowy, gdy komputer jest zamknięty. To pozwala na jego szybkie i wygodne użycie np. w podróży.

Intel pracuje także nad nową generacją mechanizmów do interakcji z komputerem: intuicyjnym i kompleksowym rozpoznawaniem krótkich gestów. Eden zaprezentował poczynione jak dotąd postępy na przykładzie gry w strzelanie z procy, która jest sterowana naturalnymi gestami użytkownika.

Największa kampania marketingowa od czasów technologii Intel Centrino

Intel w kwietniu uruchomi kampanię „Nowa era komputeryzacji”, w ramach której będzie promował wygodę użytkowania komputera oferowaną przez ultrabooki. Kampania obejmie reklamy w telewizji, prasie, na nośnikach zewnętrznych i w innych miejscach, a także media społecznościowe i działania w sklepach internetowych i stacjonarnych.

Sellers zaprezentował wideo, pokazujące publiczności kreatywne podejście firmy Intel do nowej kampanii Ultrabooków. Reklamy będą podkreślać, jak inspirowane przez Intela ultrabooki rozpoczynają nową erę w historii komputerów, sprawiając, że wszystko inne zdaje się być starożytną historią.

Intel wykorzysta także szeroki arsenał partnerskich programów marketingowych, takich jak znany na całym świecie program Intel Inside, skierowany do producentów komputerów. Firma zamierza zwiększyć zakres dotychczasowej współpracy z firmą mediową Vice przy projekcie pt. The Creators Project. Celem tych działań będzie promowanie ultrabooków, a także zaangażowanie się w nowe, czekające jeszcze na oficjalne ogłoszenie, partnerstwa z markami lifestylowymi.

Oceń jakość naszego artykułuTwoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.
Wybrane dla Ciebie
Komentarze (0)