Brak telefonu lub internetu? Poskarż się urzędnikom
Urząd Komunikacji Elektronicznej rozpoczął aktualizację ogólnokrajowych map popytu na usługi telefonii stacjonarnej, szerokopasmowy internet oraz na samorządowe hot-spoty z dostępem do internetu w miejscach publicznych.
UKE zwraca się z prośbą o zgłaszanie informacji na temat zamieszkiwanych obszarów, na których nie jest świadczona usługa telefonii stacjonarnej lub internetu szerokopasmowego, a także brak jest w miejscach publicznych hot-spotów z dostępem do internetu świadczonym przez gminy/powiaty/województwa.
W tym celu należy wypełnić ankiety:
Przekazane zgłoszenia przyczynią się do uzyskania pełniejszego obrazu obecnego poziomu zapotrzebowania na usługi telekomunikacyjne. Pozwolą także na lepsze zidentyfikowanie istotnych z punktu widzenia użytkowników miejsc/lokalizacji/obszarów, gdzie istnieje niezaspokojony popyt na wymienione w ankietach usługi.
Mapy popytu na usługi
Pozyskane z ankiet informacje pomogą Prezesowi Urzędu Komunikacji Elektronicznej w aktualizacji map popytu i w dokładniejszym koncentrowaniu swoich działań na obszarach szczególnie zagrożonych wykluczeniem cyfrowym.
Po uzyskaniu informacji z ankiet i ich odpowiednim zagregowaniu w mapach popytu, będziemy mogli udostępnić operatorom (również lokalnym) i zainteresowanym organom samorządu terytorialnego wiedzę o miejscach zapotrzebowania na ww. usługi telekomunikacyjne, które to miejsca mogą być interesujące z punktu widzenia biznesowego.
Uzyskane zgłoszenia posłużą także do wskazania miejsc, gdzie potrzebne jest nałożenie obowiązku zapewnienia usługi powszechnej w rozumieniu art. 8. Prawa telekomunikacyjnego. Obowiązek ten należy do operatora wyznaczonego do świadczenia usługi powszechnej, a w okresie od 8 maja 2006 r. do 8 maja 2011 r. jego realizacja należała do Telekomunikacji Polskiej S.A.
Jak przekazać zgłoszenie do UKE
Informacje o obszarach, na których nie jest świadczona usługa telefonii stacjonarnej, internetu szerokopasmowego lub brakuje w miejscach publicznych hot-spotów z dostępem do internetu świadczonym przez gminy/powiaty/województwa, a użytkownicy tam mieszkający wyrażają chęć korzystania z tych usług, należy przekazywać w jednej wybranej spośród poniżej wskazanych, formie: 1. dla tych, którzy mają dostęp do internetu - poprzez wypełnienie ankiet na stronie UKE;
- dla tych z Państwa, którzy nie mają dostępu do internetu: telefonicznie na numer infolinii Centrum Informacji Konsumenckiej tel. 80. 900 853 - pracownik UKE przyjmujący zgłoszenie, w trakcie prowadzonej rozmowy wypełni ankietę,
lub
listem tradycyjnym na adres:
Urząd Komunikacji Elektronicznej
ul. Kasprzaka 18/20
01-211 Warszawa
(z dopiskiem: Mapy popytu - zgłoszenia użytkowników)
Źródło: UKE