Brak telefonu lub internetu? Poskarż się urzędnikom

Brak telefonu lub internetu? Poskarż się urzędnikom
Źródło zdjęć: © UKE

09.10.2012 13:45, aktual.: 09.10.2012 14:08

Zalogowani mogą więcej

Możesz zapisać ten artykuł na później. Znajdziesz go potem na swoim koncie użytkownika

Urząd Komunikacji Elektronicznej rozpoczął aktualizację ogólnokrajowych map popytu na usługi telefonii stacjonarnej, szerokopasmowy internet oraz na samorządowe hot-spoty z dostępem do internetu w miejscach publicznych.

UKE zwraca się z prośbą o zgłaszanie informacji na temat zamieszkiwanych obszarów, na których nie jest świadczona usługa telefonii stacjonarnej lub internetu szerokopasmowego, a także brak jest w miejscach publicznych hot-spotów z dostępem do internetu świadczonym przez gminy/powiaty/województwa.

W tym celu należy wypełnić ankiety:

Przekazane zgłoszenia przyczynią się do uzyskania pełniejszego obrazu obecnego poziomu zapotrzebowania na usługi telekomunikacyjne. Pozwolą także na lepsze zidentyfikowanie istotnych z punktu widzenia użytkowników miejsc/lokalizacji/obszarów, gdzie istnieje niezaspokojony popyt na wymienione w ankietach usługi.

Mapy popytu na usługi

Pozyskane z ankiet informacje pomogą Prezesowi Urzędu Komunikacji Elektronicznej w aktualizacji map popytu i w dokładniejszym koncentrowaniu swoich działań na obszarach szczególnie zagrożonych wykluczeniem cyfrowym.

Po uzyskaniu informacji z ankiet i ich odpowiednim zagregowaniu w mapach popytu, będziemy mogli udostępnić operatorom (również lokalnym) i zainteresowanym organom samorządu terytorialnego wiedzę o miejscach zapotrzebowania na ww. usługi telekomunikacyjne, które to miejsca mogą być interesujące z punktu widzenia biznesowego.

Uzyskane zgłoszenia posłużą także do wskazania miejsc, gdzie potrzebne jest nałożenie obowiązku zapewnienia usługi powszechnej w rozumieniu art. 8. Prawa telekomunikacyjnego. Obowiązek ten należy do operatora wyznaczonego do świadczenia usługi powszechnej, a w okresie od 8 maja 2006 r. do 8 maja 2011 r. jego realizacja należała do Telekomunikacji Polskiej S.A.

Jak przekazać zgłoszenie do UKE

Informacje o obszarach, na których nie jest świadczona usługa telefonii stacjonarnej, internetu szerokopasmowego lub brakuje w miejscach publicznych hot-spotów z dostępem do internetu świadczonym przez gminy/powiaty/województwa, a użytkownicy tam mieszkający wyrażają chęć korzystania z tych usług, należy przekazywać w jednej wybranej spośród poniżej wskazanych, formie: 1. dla tych, którzy mają dostęp do internetu - poprzez wypełnienie ankiet na stronie UKE;

  1. dla tych z Państwa, którzy nie mają dostępu do internetu: telefonicznie na numer infolinii Centrum Informacji Konsumenckiej tel. 80. 900 853 - pracownik UKE przyjmujący zgłoszenie, w trakcie prowadzonej rozmowy wypełni ankietę,

lub

listem tradycyjnym na adres:

Urząd Komunikacji Elektronicznej
ul. Kasprzaka 18/20
01-211 Warszawa
(z dopiskiem: Mapy popytu - zgłoszenia użytkowników)

Źródło: UKE

Oceń jakość naszego artykułuTwoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.
Komentarze (11)
Zobacz także