BlackBerry PlayBook - kłopoty i opóźnienia
RIM poinformował, że w I kwartale roku sprawozdawczego 2011 na rynek trafiło 500 tys. tabletów PlayBook. Jednak urządzenie to czeka w najbliższych miesiącach poważna próba sił, która odbije się na jego sprzedaży i wynikach finansowych spółki za II kwartał.
17.06.2011 | aktual.: 20.06.2011 12:45
Zalogowani mogą więcej
Możesz zapisać ten artykuł na później. Znajdziesz go potem na swoim koncie użytkownika
Według firmy analitycznej RBC Capital Markets, w I kwartale na rynek mogło trafić od 45. do 500 tys. tabletów PlayBook. Jednak tylko od 250 do 300 tys. znalazło się u klienta końcowego. A to nie koniec problemów tego tabletu.
Wcześniej informowaliśmy, że RIM wycofuje z rynku wadliwą partię PlayBooków, później okazało się, że model zalega na półkach sklepowych. Teraz dojdą do tego opóźnienia kolejnych wersji urządzeń, o których poinformowała spółka w opublikowanych wynikach za 1Q2012.
Mike Lazaridis, jeden z prezesów firmy, poinformował, że wersje 4. tabletu (LTE, WiMAX oraz HSPA+) nie pojawią się na rynku w lecie, czyli zgodnie z wcześniejszymi zapowiedziami. Najwcześniej stanie się to pod koniec sierpnia, co będzie miało wpływ na wyniki RIM po II kwartale sprawozdawczym 2012 roku.
Tymczasem brytyjski oddział sieci O2 odmówił sprzedaży pierwszego tabletu BlackBerry. Powodem są problemy z interfejsem użytkownika, które znalazł O2. Operator zapewnił jednak, że wraz z RIM pracuje nad rozwiązaniem tego problemu, jednak data wprowadzenia PlayBooka do sprzedaży nie została podana.
Jak na tle konkurentów wygląda sprzedaż PlayBooka? Różnie. W ciągu pierwszych dwóch miesięcy od chwili premiery Motorola wprowadziła na rynek 25. tys. sztuk swojego tabletu XOOM, natomiast Samsung - 1 milion Galaxy Tabów.