Atak na Ticketmaster. Poważny wyciek danych klientów

Firma Ticketmaster, zajmująca się sprzedażą biletów na wydarzenia, padła ofiarą ataku hakerskiego. Złośliwe oprogramowanie wykradło ważne dane dotyczące klientów.

Atak na Ticketmaster. Poważny wyciek danych klientów
Źródło zdjęć: © 123RF
Adam Bednarek

28.06.2018 10:59

Skradzione mogły zostać nie tylko dane osobowe klientów, ale także dane dotyczące transakcji finansowych zawieranych w celu zakupu biletów - informuje Zaufana Trzecia Strona.

Na specjalnej stronie, na której Ticketmaster wyjaśnia szczegóły związane z atakiem, czytamy, że "informacje, które mogły zostać naruszone obejmują: imię i nazwisko, adres, adres e-mail, numer telefonu, dane dotyczące płatności i dane logowania do konta Ticketmaster".

Z ujawnionych informacji wynika, że złośliwe oprogramowanie wykradało dane użytkowników, gdy ci kupowali bilety. Ticketmaster zaznacza, że mniej niż 5 proc. globalnej bazy klientów zostało dotkniętych incydentem. Głównie dotyczy to użytkowników z Wielkiej Brytanii. Ofiarami mogły być osoby, które kupowały bilety w okresie od września 2017 do 23 czerwca 2018.

Jeśli nie otrzymałeś e-maila informacyjnego, to przypadek naruszenia bezpieczeństwa danych osobowych, prawdopodobnie nie dotyczy twoich transakcji zakupowych - dodaje Ticketmaster.

Jak rozpoznać, że padło się ofiarą ataku? Przede wszystkim po stanie konta - zaleca się monitorowanie wyciągów z rachunku bankowego, by wychwycić podejrzane transakcje. To rada, co do której powinni zastosować się nie tylko ci objęci wyciekiem Ticketmaster. Regularnie sprawdzając wyciągi będziemy mieć pewność, że nasze dane dotyczące transakcji płatniczych nie zostały skradzione.

Wybrane dla Ciebie
Komentarze (2)