Analitycy nie wierzą w RIM

Analitycy nie wierzą w RIM

Analitycy nie wierzą w RIM
09.08.2011 12:47, aktualizacja: 09.08.2011 14:18

Mimo premiery trzech nowych urządzeń BlackBerry, przyszłość RIM wciąż jest niepewna. Analitycy nie wierzą w spektakularny sukces nowych urządzeń z logo "jeżynki". A tylko taki może pomóc firmie wyjść z kłopotów

Takiego zdania jest Peter Misek z Jefferies & Co. który uważa, że _ co prawda nowe urządzenia BlackBerry z OS 7 oferują większą prędkość, jednak wygoda ich obsługi wciąż pozostaje w tyle za głównymi konkurentami takimi, jak Android czy iOS _.

Obraz
© Nowe smartfony BlackBerry, od lewej: BlackBerry Bold 9900/9930, BlackBerry Torch 9810, BlackBerry Torch 9850/9860 (fot. RIM)

W związku z tym przewiduje on, że operatorzy nie będą skłonni do ich większej promocji, co przełoży się na ich sprzedaż w III kwartale. To z kolei będzie miało wpływ na wynik RIM za ten okres rozliczeniowy. Jak duży?

Według Miska, w III kwartale nabywców znajdzie nie 1. mln urządzeń BlackBerry, jak wcześniej prognozowano, a jedynie 13 mln. To spowoduje zmniejszenie przychodów firmy z prognozowanych 5,3 do 4,8 mld dolarów.

Podobnego zdania jest również inny analityk, Shaw Wu ze Sterne Agee. Według niego zyski RIM w III kwartale będą niższe również ze względu na wzrost cen komponentów, a więc mniejszą marżę ze sprzedanych urządzeń - spadnie ona z prognozowanych 3. do 35-37%.

Takie prognozy nie wróżą firmie nic dobrego. Wyniki RIM po I kwartale nie napawały optymizmem, później firmie też nie wiodło się zbyt dobrze. W końcu okazało się, co przyznali sami przedstawiciele firmy, że przyszłość RIM pisana jest siedmioma nowymi modelami.

Oceń jakość naszego artykułuTwoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.
Wybrane dla Ciebie
Komentarze (0)