Amazon wytacza proces internetowym recenzentom

Amazon wytacza proces internetowym recenzentom
19.10.2015 15:14
Amazon wytacza proces internetowym recenzentom
Źródło zdjęć: © WP.PL

Firma Amazon wytoczyła proces 1114 użytkownikom swojego sklepu. Oskarża ich o manipulowanie wyświetlanymi na stronach produktów recenzjami przez umieszczanie na nich fałszywych opinii. Mieli robić to odpłatnie na zlecenie zainteresowanych.

Amazon jest bardzo wrażliwy na punkcie swojego systemu opinii i rekomendacji. Nic dziwnego – firma szacuje, że każdego roku generuje on ok. 2,3 mld dolarów obrotu. Zależy jej więc, by opinie kupujących były jak najbardziej wiarygodne i przejrzyste. Tak, by użytkownicy mieli pewność, że recenzje, które widzą przy produktach, faktycznie pochodzą od ludzi, którzy je kupili i używali.

Tymczasem nietrudno znaleźć w sieci takich, którzy chcieliby wykorzystać system Amazona do własnych celów – chociażby po to, by zwiększyć sprzedaż swojego produktu odpowiednio manipulując recenzjami. Tego typu usługę zamówić można za pośrednictwem portalu Fiverr. Służy on do łączenia klientów z wykonawcami drobnych prac.

- Chociaż nie jest ich wiele, tego rodzaju recenzje mogą poważnie podkopać zaufanie, jakim konsumenci i znacząca większość sprzedających darzy Amazona, a w konsekwencji szkodzić naszej marce – stwierdziła firma w swoim pozwie.

Postanowiła ona wystąpić z zarzutami pod kierunkiem samych autorów recenzji, nawet mimo tego, że na razie nie ma dostępu do ich pełnych danych osobowych (w pozwie występują więc anonimowo). Nie jest do końca jasne, czemu nie zdecydowała się zamiast tego na wystąpienie przeciwko samemu Fiverrowi, już wcześniej oskarżanego o pośredniczenie przy transakcjach i projektach balansujących na granicy prawa i mogących być uznane za oszustwo.

Amazon jest jednak przekonany, że podjęte przez niego działania posłużą jako straszak zarówno dla użytkowników, angażujących się w tego rodzaju oszukańcze działania, jak i firm, skłonnych im za to płacić. Firma bardzo na to liczy.

_ DG _

Oceń jakość naszego artykułuTwoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.
Udostępnij:
Wybrane dla Ciebie
Komentarze (2)