Alibaba.com chce przyciągnąć MSP online

Działająca w Chinach grupa Alibaba zamierza utworzyć program mikro pożyczek przeznaczonych dla małych przedsiębiorców. Alibaba chce w ten sposób przyciągnąć nowych sprzedawców na swoje platformy internetowe.

Alibaba.com chce przyciągnąć MSP online

24.09.2009 | aktual.: 25.09.2009 11:05

Zalogowani mogą więcej

Możesz zapisać ten artykuł na później. Znajdziesz go potem na swoim koncie użytkownika

Alibaba przeznaczy na fundusz 1. mln dol. Grupa zapewni też potencjalnym odbiorcom programu pomoc techniczną przy rozpoczynaniu swojej działalności online.

Program pożyczkowy skierowany jest do osób ubogich, które chciałby zacząć oferować swoje usługi online. Będą one mogły rozpocząć swoją przygodę z e-commerce na jednym z serwisów tworzących grupę, dla której oznacza to zwiększenie potencjału na rynku.

Serwis Alibaba.com - http://alibaba.com dostarcza platformę dla małych sprzedawców, na której kupić można wszystko: od materiałów budowlanych po iPody. Do grupy należy także system płatności online oraz serwis sprzedażowo-aukcyjny Taobao.com - http://taobao.com.

Grupa wciąż stara się zwiększyć swoją bazę użytkowników. Obecnie na stronie Alibaba.com działa 3. mln zarejestrowanych użytkowników biznesowych z Chin oraz ok. 9,5 mln z zagranicy.

Obraz
© (fot. Internet standard)

Fundusz rozpocznie działalność w średnio zamożnej prowincji Chin - Sichuan oraz w centralnej Mongolii, zaraz po tym, jak uzyska zgodę od tamtejszych władz. Funduszem zarządzał będzie Grameen Trust - mieszcząca się w Bangladeszu grupa na czele z pionierem mikro pożyczek - Muhammad Yunus.

Alibaba przewiduje, że więcej niż 8 tys. ludzi weźmie pożyczkę na średnio 400 dol w przeciągu pierwszych 5 lat trwania programu. Alibaba prowadzi także program pożyczkowy przeznaczony dla małych i średnich przedsiębiorców, którzy prowadzą już interes poprzez platformy internetowe grupy. Warunki takiej pożyczki wyznaczane są na podstawie historii transakcji dokonywanych na serwisach grupy.

Źródło artykułu:internetstandard.pl
Komentarze (1)