Akcja Moja Pierwsza Komórka
29.08.2008 11:11
Zalogowani mogą więcej
Możesz zapisać ten artykuł na później. Znajdziesz go potem na swoim koncie użytkownika
We wrześniu rusza akcja pod nazwą Moja Pierwsza Komórka, organizowana w ramach działań społecznej odpowiedzialności biznesu firmy CenterNet. Celem akcji jest rozpropagowanie zasad racjonalnego używania przez dzieci telefonów komórkowych. Maskotka programu, czyli Fonio pokaże pociechom jak bezpiecznie korzystać z komórki.
_ Nie sposób ocenić korzyści, jakie niesie ze sobą korzystanie z telefonii mobilnej. Problem pojawia się jednak, jeśli telefon komórkowy jest używany w sposób mało odpowiedzialny lub nawet niebezpieczny. _ - mówi Anna Streżyńska, Prezes Urzędu Komunikacji Elektronicznej. Podobne opinie słychać również wśród psychologów i pedagogów. _ Brak edukacji w zakresie radzenia sobie z telefonem komórkowym wywołuje wiele nieprzyjemnych konsekwencji zarówno dla dzieci, jak i ich rodziców. Uważam, że konieczne jest, aby dzieci wraz z pierwszą komórką poznawały podstawowe zasady jej używania, co wpłynie na poprawę ich bezpieczeństwa. _ - mówi Mariola Błaszczyk, pedagog szkolny.
To stanowisko potwierdzają także naukowcy. _ Z prowadzonych przez nas badań wynika, że Polacy bardzo chętnie kupują coraz więcej urządzeń elektronicznych związanych z komunikacją. Dotyczy to również telefonów komórkowych. Kupując komórkę dziecku, nie możemy zapominać, że dajemy mu do rąk narzędzie, które może być wykorzystywane na wiele sposobów, nie zawsze takich, o jakich myśleliśmy podczas zakupu. W ramach tej akcji, chcemy się dowiedzieć więcej o tym, czym dla dziecka jest telefon komórkowy oraz jak uchronić najmłodszych przed różnymi niebezpieczeństwami związanymi z korzystaniem z komórki _ - mówi Kuba Antoszewski z instytutu badawczego Millward Brown SMG/KRC.
Bohaterem akcji Moja Pierwsza Komórka jest Fonio - postać, która w zabawny sposób przedstawia zasady z zakresu savoir-vivre, bezpieczeństwa oraz odpowiedzialności związanej z posiadaniem telefonu komórkowego. Dzięki temu, niezwykle istotne treści przekazywane są dzieciom w sposób przystępny, ułatwiający ich zrozumienie i zapamiętanie.
Konferencja prasowa promująca akcję jest planowana na drugą połowę września 2008 r. Moja Pierwsza Komórka będzie mieć charakter programu opatrzonego własnym logo, z własną stroną internetową i nie będzie on łączył się z działaniami komercyjnymi firmy. Honorowy patronat nad akcją objął Urząd Komunikacji Elektronicznej. Dotychczas - jako główni partnerzy - w akcję zaangażowali się: instytut badawczy Millward Brown SMG/KRC oraz Radio ZET i firma Vobis.