60% młodych Polaków słyszało o iPhone

60% młodych Polaków słyszało o iPhone
Źródło zdjęć: © Apple

30.07.2007 13:15, aktual.: 30.07.2007 13:50

Zalogowani mogą więcej

Możesz zapisać ten artykuł na później. Znajdziesz go potem na swoim koncie użytkownika

Jak wynika z badania Interaktywnego Instytutu Badań Rynkowych (IIBR), o Apple iPhone słyszało niemal 60% młodych Polaków.

Jak wynika z badania Interaktywnego Instytutu Badań Rynkowych (IIBR), o Apple iPhone słyszało niemal 60% młodych Polaków.

Oficjalna sprzedaż iPhone w Polsce rozpocznie się prawdopodobnie pod koniec 2007 roku, jednak już dziś na jego zakup zdecydowanych jest 4% młodych Polaków, a kolejne 17% rozważa taką ewentualność. Oznaczałoby to, że sprzedaż telefonu ma szansę w krótkim czasie osiągnąć poziom 0,5 mln egzemplarzy.

Operator, któremu uda się pozyskać wyłączność na dystrybucję urządzenia w Polsce może więc liczyć na przypływ nowych klientów. Z danych opublikowanych przez firmę badawczą Interpret wynika, iż na rynku amerykańskim połowa nabywców iPhone’a zrezygnowała z usług swojego dotychczasowego operatora, aby kupić nowy produkt firmy Apple.

Jak wskazują wyniki badania IIBR, większość najbardziej zdeterminowanych fanów produktu iPhone, aby stać się posiadaczem urządzenia, bez wahania zmieni dotychczasowego operatora sieci, jeśli tylko zajdzie taka konieczność. Co interesujące, deklaracje te pochodzą zarówno od klientów korzystających obecnie z usług prepaid, jak również - teoretycznie bardziej lojalnych - abonentów postpaid.

Badanie zrealizowane zostało w lipcu 2007 roku metodą CAWI na próbie 2204 osób w wieku 15-35 lat.

Komentarze (0)