4,7 tys. kary dla Virtual Line
Łódzka spółka telekomunikacyjna Virtual Line została ukarana przez UOKiK za pobieranie zbyt wysokiej opłaty odszkodowawczej od klientów, którzy rezygnowali z usług firmy w czasie obowiązywania umowy.
28.04.2011 18:46
W przypadku, kiedy klient decydował się na zerwanie umowy w okresie obowiązywania promocji operator żądał zwrotu równowartości wszystkich przyznanych ulg. Zgodnie z obowiązującym w Polsce prawem, opłata odszkodowawcza na rzecz operatora powinna być proporcjonalnie mniejsza w stosunku do okresu, który upłynął od zawarcia kontraktu.
Oprócz tego firma naliczała pełną opłatą abonamentową w przypadku, kiedy klient zawiesił czasowo usługi.
UOKiK nakazał firmie zmianę praktyk i nałożył na nią karę w wysokości 4688 zł. Operator może odwołać się do Sądu Ochrony Konkurencji i Konsumentów.