4,7 tys. kary dla Virtual Line

Łódzka spółka telekomunikacyjna Virtual Line została ukarana przez UOKiK za pobieranie zbyt wysokiej opłaty odszkodowawczej od klientów, którzy rezygnowali z usług firmy w czasie obowiązywania umowy.

4,7 tys. kary dla Virtual Line
Źródło zdjęć: © UOKIK

28.04.2011 18:46

W przypadku, kiedy klient decydował się na zerwanie umowy w okresie obowiązywania promocji operator żądał zwrotu równowartości wszystkich przyznanych ulg. Zgodnie z obowiązującym w Polsce prawem, opłata odszkodowawcza na rzecz operatora powinna być proporcjonalnie mniejsza w stosunku do okresu, który upłynął od zawarcia kontraktu.

Oprócz tego firma naliczała pełną opłatą abonamentową w przypadku, kiedy klient zawiesił czasowo usługi.

UOKiK nakazał firmie zmianę praktyk i nałożył na nią karę w wysokości 4688 zł. Operator może odwołać się do Sądu Ochrony Konkurencji i Konsumentów.

Źródło artykułu:PAP
Wybrane dla Ciebie
Komentarze (0)