35 tys. zł kary dla natrętnych telemarketerów

35 tys. zł kary dla natrętnych telemarketerów

35 tys. zł kary dla natrętnych telemarketerów
Źródło zdjęć: © Komorkomania.pl
Bolesław Breczko
14.05.2019 10:20

Spółka Smak i Zdrowie (dawniej Philipiak Polska) została ukarana za dzwonienie do konsumentów mimo, że nie miała na to ich zgody. UOKiK nałożył na spółkę grzywnę 35 tys. zł. Każdy przedsiębiorca dzwoniący z ofertą musi mieć zgodę osoby, z którą się kontaktuje.

Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów ukarał spółkę Smak i Zdrowie (dawniej Philipiak Polska) za telefoniczne oferowanie zaproszeń na pokazy garnków. Do UOKiK-u pisały osoby, które skarżyły się na niechciane telefony z zaproszeniami na pokazy naczyń do gotowania marki Philipiak. Skargi dały podstawę do wszczęcia postępowania. Efektem tych działań jest najnowsza decyzja UOKiK, która dotyczy spółki Smak i Zdrowie z Warszawy. Urząd ustalił, że zlecała ona innej firmie, aby w jej imieniu dzwoniła do konsumentów i zapraszała na pokazy naczyń do gotowania. Jednak nie miała na to ich zgody.

Prezes UOKiK uznał, że spółka Smak i Zdrowie (dawniej Philipiak Polska) naruszyła zbiorowe interesy konsumentów i nałożył karę finansową ponad 35 tys. zł (35 388 zł). Decyzja nie jest prawomocna.

Każdy przedsiębiorca, który dzwoni do konsumenta w celach marketingu bezpośredniego lub zleca to innej firmie, powinien mieć na to jego wyraźną zgodę. Wynika to z art. 172 Prawa telekomunikacyjnego. Nie można o nią pytać na początku rozmowy. Zgodnie z prawem, trzeba wcześniej uzyskać zgodę klienta na taki kontakt. Konsument powinien wiedzieć komu, w jakim celu i w jakim zakresie jej udziela.

To już kolejna decyzja prezesa UOKiK dotycząca naruszenia art. 172 Prawa telekomunikacyjnego. Pod koniec 2018 r. prezes UOKiK stwierdził, że spółka ACS Medica ze Śremu dzwoniła do konsumentów bez ich zgody.

Źródło artykułu:Informacja prasowa
Oceń jakość naszego artykułuTwoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.
Wybrane dla Ciebie
Komentarze (28)