NASA alarmuje. Niebezpieczna asteroida leci w kierunku Ziemi

NASA alarmuje. Niebezpieczna asteroida leci w kierunku Ziemi

NASA alarmuje. Niebezpieczna asteroida leci w kierunku Ziemi
Źródło zdjęć: © Fotolia
02.08.2019 12:47, aktualizacja: 02.08.2019 17:26

NASA poinformowała o odkryciu asteroidy, która zbliża się w kierunku Ziemi. 10 sierpnia pojawi się w niebezpiecznej odległości od naszej planety.

NASA nie bagatelizuje zbliżającej się w kierunku Ziemi potężnej asteroidy. Naukowcy zwracają uwagę na niepokojącą odległość, która będzie ją dzielić od naszej planety. Według Centrum Agencji ds. Badań nad Ziemią (CNEOS) ciało niebieskie porusza się z prędkością 16 tys. km na godzinę.

NASA ostrzega. Asteroida 2006 QQ23 w niebezpiecznej odległości od Ziemi

Kosmiczna skała została nazwana przez CNEOS (Center for Near Earth Objects Studies NASA) Asteroidą 2006 QQ23. Naukowcy z NASA sklasyfikowali ją jako obiekt bliski Ziemi (NEO). Do tej grupy należą wszystkie planetoidy, komety oraz meteoroidy, których orbity oddalone są od Ziemi o maksymalnie 48 milionów kilometrów.

Asteroida 2006 QQ23 została określona mianem "potencjalnie niebezpiecznej". Hipotetyczne zderzenie się z naszą planetą mogłoby spowodować zniszczenie miast i państw, a także globalne zmiany klimatyczne.

Asteroida minie się z Ziemią po raz kolejny

CNEOS po dokładnym zbadaniu orbity QQ23 2006 stwierdził, że asteroida często zbliża się do Ziemi. Po raz pierwszy została zaobserwowana w sierpniu 2006 roku, natomiast mogła minąć naszą planetę już ponad sto lat wcześniej, bo w 1901 roku. Wtedy asteroida znajdowała się jednak 61 mln kilometrów od naszej planety, podczas gdy 10 sierpnia może zbliżyć się nawet na dystans 7,4 mln kilometrów.

Według najnowszych wiadomości posiadanych przez NASA, asteroida wielkością zbliżona jest do jednej nasłynniejszych budowli w Stanach Zjednoczonych, nowojorskiego Empire State Building, a jego średnica to około 570 metrów. Skała kosmiczna zbliży się do Ziemii 10 sierpnia, o 9:23 czasu polskiego.

Europejska Agencja Kosmiczna uspokaja informując, że asteroida na pewno nie uderzy w ziemię. Nie oznacza to jednak, że naukowcy powinni bagatelizować tego typu wydarzenia. Po raz kolejny QQ23 2006 ma minąć się z Ziemią w 2022 roku.