Firma z Cupertino została uznana za jedną z najbardziej przyjaznych gejom w Stanach Zjednoczonych.
Świadczą o tym wyniki przeprowadzonego niedawno przez firmy Prime Access i Planet Out sondażu - w skład próby weszło 225. dorosłych osób pomiędzy 18 a 64 rokiem życia ( z czego 757 osób było orientacji homoseksualnej ). Badanie " Gay and Lesbian Consumer Study" jest jedną z największych i najbardziej kompleksowych analiz upodobań i zachowań rynkowych oraz postrzegania marek wśród gejów i lesbijek.
Ankietowani wybierali m.in. marki najbardziej i najmniej przyjazne gejom. Wśród tych pierwszych znalazły się Bravo ( najwyższy wyniki, 52 % ), Apple na drugim miejscu ( 39 % ) oraz Showtime, HBO, Absolut i Levi's. Za najmniej przyjazne gejom uznane zostały takie koncerny jak Wal-Mart, Dunkin' Donuts, Cracker Barrel, Exxon Mobil i Samsung.
Zgodnie z wynikami najnowszej edycji sondażu - http://www.primeaccess.net/downloads/news/highlights08_primeaccess&planetoutg&lsurvey.pdf ponad 2/3 osób homoseksualnych, a dokładnie 68 procent, zadeklarowało, że chętniej kupiłyby produkt firmy uważanej za przyjazną gejom - postrzeganie to opierają one głównie na kampaniach reklamowych firm oraz opiniom znajomych i informacjom czerpanym z mediów.
Zobacz także
iPhone oficjalnie w Polsce!