Dell z Mini 3i coraz bliżej rynku smartfonów

Dell z Mini 3i coraz bliżej rynku smartfonów

Dell z Mini 3i coraz bliżej rynku smartfonów
31.08.2009 12:30, aktualizacja: 06.11.2009 12:15

Dell zapowiedział, że zamierza współpracować z najważniejszymi globalnymi operatorami mobilnymi i w najbliższym czasie zwiększyć produkcję w segmencie urządzeń przenośnych. To kolejna przesłanka świadcząca o tym, że firma zamierza wkrótce wejść na rynek telefonów komórkowych i smartfonów.

Plotki o smartfonie Della krążą w Sieci już od pewnego czasu. Na celowniku redaktorów i blogerów znajdowały się już m.in. takie nazwy jak "Dell mini 3i" czy "Dell Benzine" - projekty, które rzekomo są rozwijane przez Della we współpracy z China Mobile. Firma jak na razie nie wydała jednak żadnego oficjalnego oświadczenia w sprawie powyższych modeli.

Teraz Dell pokusił się o pierwszą poważną deklarację w sprawie rynku telekomunikacyjnego. Założyciel i aktualny prezes firmy, Michael Dell, powiedział: "nasz koncern współpracuje z największymi operatorami telekomunikacyjnymi, w tym AT&T czy Vodafone, w celu opracowania produktów, które najbardziej odpowiadałyby potrzebom użytkowników".

Obraz
© Mini 3i - pierwsze zdjęcie prototypu smartfona Della (fot. IDG)

"Zamierzamy zaprojektować i następnie wyprodukować produkty, których oczekują nasi partnerzy" - powiedział Dell. "Prototyp [od China Mobile] jest jednym z nich" - dodał.

Jeśli chodzi o "prototypowe" urządzenie Della - Mini 3. - to z niepotwierdzonych informacji wynika, że zostanie ono wyposażone w system operacyjny Open Mobile System (połączenie Androida z TD-SCDMA), aparat 3MP i możliwość obsługi sieci 2G. Urządzenie podobno posiadać będzie 3,5-calowy ekran dotykowy nHD o rozdzielczości 640×360 pikseli (262 tys. kolorów). Dodatkowe wyposażenie to m.in. A-GPS, USB 2.0, Bluetooth 2.0 z EDR, czytnik microSD oraz klawiatura QWERTY.
Dell sprzedaje już netbooki, które świetnie spełniają swoją rolę mobilnych urządzeń z dostępem do Sieci. Szefowie firmy twierdzą jednocześnie, że chcieliby teraz rozwinąć swoją działalność na rynku biznesowym, m.in. w sektorze sprzedaży serwerów. Jeśli firma postanowi podjąć walkę również na rynku mobilnym, to czekać ją będzie trudna konkurencja ze strony tak ugruntowanych marek jak Nokia, Samsung, Apple, Research in Motion, Sony Ericsson czy Palm.

Źródło artykułu:idg.pl
Oceń jakość naszego artykułuTwoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.
Wybrane dla Ciebie
Komentarze (1)