Zgubiłeś smartfon albo podejrzewasz, że ci go skradziono. Co zrobić?

Zgubiłeś smartfon albo podejrzewasz, że ci go skradziono. Co zrobić?

Zgubiłeś smartfon albo podejrzewasz, że ci go skradziono. Co zrobić?
Źródło zdjęć: © Fotolia
30.06.2016 12:01, aktualizacja: 26.07.2016 11:24

Przede wszystkim nie panikuj. Obecnie uzyskanie pomocy w razie zagubienia lub kradzieży telefonu, jest bardzo proste i nie zajmuje dużo czasu. Możesz przy tym skorzystać z wielu dróg kontaktu ze swoim operatorem. Na całe szczęście do kradzieży telefonów dochodzi coraz rzadziej, gdyż są one coraz lepiej zabezpieczane, dzięki czemu złodzieje nie mogą uzyskać do nich dostępu. Warto jednak wykonać kilka kroków, aby uniknąć sytuacji, w których ktoś nabije nam wysoki rachunek, zużyje wszystkie środki z konta lub za pomocą naszego numeru zadzwoni np. z fałszywą informacją o podłożeniu bomby. Do tego, dzięki pomocy operatora istnieje szansa, aby odzyskać utracony telefon.

Jeśli już jednak straciliśmy swój smartfon, to powinniśmy skontaktować się z dostawcą usług. Na przykładzie sieci Orange sprawdziliśmy, że metod kontaktu jest dużo. Jeśli preferujesz kontakt osobisty, to możesz udać się do najbliższego salonu, w którym odpowiednio przeszkolony pracownik udzieli ci niezbędnej pomocy i od ręki zaoferuje duplikat karty SIM, którą będziesz mógł wykorzystać w zapasowym telefonie. Tu jednak ważna uwaga –. operatorzy rozłożą bezradnie ręce, jeśli numer telefonu nie był wcześniej zarejestrowany. Wynika to z faktu, że nikt nie wyda nam duplikatu karty, jeśli nie będziemy mogli w jednoznaczny sposób udowodnić, że jesteśmy prawowitymi właścicielami numeru. Warto zatem zadbać o rejestrację numeru, zanim dojdzie do nieszczęścia.

Jeśli masz pod ręką komputer z dostępem do internetu, to Orange pozwala ci także zalogować się na swoje konto klienta, na którym szybko włączysz blokadę kradzieżową, by z większym spokojem zająć się dalszym kontaktem z operatorem. Należy pamiętać, że konto musimy mieć założone przed zdarzeniem i ta zasada obowiązuje u każdego operatora komórkowego.

Jeśli natomiast posiadasz dostęp do innego telefonu, to kradzież możesz zgłosić także poprzez kontakt z biurem obsługi klienta. Pamiętaj jednak o spokoju –. przy kontakcie z konsultantem zostaniesz poproszony o podanie swoich danych osobowych lub danych firmy w przypadku oferty biznesowej. Możesz jednak skorzystać także z opcji zablokowania karty SIM poprzez wybranie odpowiednich opcji w menu głosowym.

Warto także pamiętać o jeszcze jednej rzeczy, a mianowicie o spisaniu unikatowego numeru pozwalającego zidentyfikować smartfon i w razie konieczności dodać go do bazy skradzionych telefonów. To tak zwane IMEI (International Mobile Equipment Identity). W każdym smartfonie uzyskamy dostęp do tego numeru po wpisaniu na klawiaturze *#06#. Znajdziemy go także na umowie podpisanej z operatorem, jak i na pudełku urządzenia. Przy kradzieży numer ten zostanie przekazany do pozostałych sieci komórkowych. Powinniśmy jednak także udać się na policję i tam zgłosić kradzież oraz podać numer IMEI. Wówczas taki telefon stanie się bezużyteczny w rękach złodzieja. Dzięki założonej przez operatora blokadzie nie będzie można z niego wykonywać połączeń i korzystać z internetu. Dodatkowo operator zarejestruje w swoich systemach próby logowania się urządzenia do sieci, a także to, czyja karta SIM znajdowała się wówczas w telefonie. Dzięki temu policja będzie miała ułatwione zadanie i być może uda się odzyskać twój smartfon.

Warto jednak pamiętać, że wszystkie opisane procedury w większości wypadków wymagają prostej rejestracji naszej karty SIM. To znacznie ułatwia wszystkie formalności, a przede wszystkim daje nam gwarancję odzyskania swojego numeru telefonu i ew. środków na koncie.

Artykuł powstał we współpracy z Orange.

Źródło artykułu:WP Tech
Oceń jakość naszego artykułuTwoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.
Wybrane dla Ciebie