Zdalny pulpit – oszczędność czasu i pieniędzy.

Zdalny pulpit – oszczędność czasu i pieniędzy.

Zdalny pulpit – oszczędność czasu i pieniędzy.
Źródło zdjęć: © Artykuł sponsorowany
07.11.2016 10:13, aktualizacja: 07.11.2016 11:34

Podstawowym narzędziem pracy są dziś komputery. Każda awaria sprzętu i oprogramowania generuje poważne straty. Jak zminimalizować liczbę incydentów informatycznych? Odpowiedź brzmi: zdalny pulpit.

Incydenty informatyczne to chleb powszedni firm, których kapitał zależy od pracy wykonywanej przez ludzi na komputerach. Każda awaria sprzętu i oprogramowania powoduje opóźnienia w projektach, co w efekcie przyczynia się do strat finansowych. Pracodawcy są tego świadomi i traktują awarie komputerów jako oczywiste ryzyko związane z prowadzeniem biznesu opierającego się na infrastrukturze informatycznej. Kupując coraz droższy sprzęt i inwestując w specjalistów od zarządzania IT próbują zminimalizować straty. Tylko, że zatrudniony specjalista IT zamiast zajmować się zarządzaniem, dokonuje nieustannych napraw hardwear’u i softwear’u, biegając od komputera do komputera.

Przyzwyczailiśmy się do modelu, w którym administrator sieci to człowiek, który jest na każde nasze wezwanie - nieważne czy zepsuł się nam twardy dysk czy nie możemy samodzielnie zainstalować wtyczki do oprogramowania. Spodziewamy się, że problem zostanie rozwiązany natychmiast, jednak najczęściej musimy odczekać swoje, bo administrator “gdzieś krąży” mając na głowie więcej problemów niż nasze kłopot z oprogramowaniem lub dyskiem. Ten model zarządzania incydentami jest mało efektywny, o czym wiedzą wszyscy przedsiębiorcy, ale nie bardzo potrafią temu zaradzić. A rozwiązanie jest - wystarczy program do zdalnego pulpitu zintegrowany z systemem do zarządzania infrastrukturą IT.

Jednym z najpopularniejszych narzędzi tego typu jest statlook. To system do kompleksowego zarządzania infrastrukturą IT, który daje pełen obraz naszej sieci informatycznej - od posiadanego sprzętu, poprzez stan zainstalowanego oprogramowania, po monitoring Internetu. Statlook to narzędzie, dzięki któremu informatyk od biurka musi wstać dopiero wtedy, gdy awaria komputerów czy serwerów ma podłoże czysto mechaniczne. Resztę problemów jest w stanie rozwiązać zdalnie. Poprzez zdalny pulpit

Zdalny pulpit zintegrowany z systemem statlook to autorskie rozwiązanie firmy, która od prawie piętnastu lat zajmuje się profesjonalnymi rozwiązaniami IT dla firm i instytucji publicznych. Narzędzie to zostało stworzone w oparciu o doświadczenia pracowników pionów IT, dla których możliwość zdalnego rozwiązywania problemów ze sprzętem i oprogramowaniem to priorytet. Zdalny pulpit systemu statlook został zaprojektowany tak, aby administrator mógł natychmiast połączyć się z komputerem użytkownika, dokonać diagnozy oraz naprawić problem.

Przejęcie pulpitu możliwe jest w trzech trybach: administrator wysyła z poziomu systemu użytkownikowi prośbę o zaakceptowanie zdalnego połączenia, wysyła tylko informację o tym, że ono nastąpi albo łączy się z wybranym komputerem w trybie “cichym”. Jest to ważne, ponieważ w polskim prawie niedozwolone jest monitorowanie lub kontrolowanie służbowych komputerów bez wiedzy pracowników. Statlook dzięki wbudowanym aż trzem opcjom połączenia, spełnia normy dotyczące ochrony prywatności i jest zgodny z wymogami prawa pracy.

Przy przejmowaniu pulpitu administrator może zdecydować, czy chce się połączyć w własnymi uprawnieniami, czy z uprawnieniami użytkownika. To ważne, ponieważ logując się z uprawnieniami użytkownika mam kompletny obraz środowiska w jakim pracuje. Bez wstawania od komputera administrator zyskuje dostęp do katalogów, plików, procesów i rejestru, którymi może dowolnie zarządzać i dokonywać na nich niezbędnych operacji. Tak więc jeśli problem pracownika z komputerem nie ma czysto mechanicznego podłoża, administrator jest w stanie usunąć wszelkie usterki, zainstalować potrzebne oprogramowanie, usunąć wirusy i zabezpieczyć komputer przed złośliwym oprogramowaniem. Statlook pozwala również na podgląd wielu pulpitów w czasie rzeczywistym, co jest istotne w przypadku potrzeby monitorowania większej liczby komputerów na raz. Jest to idealne rozwiązanie dla firm i instytucji, które posiadają więcej niż jeden dział lub oddział - wiele firm i instytucji funkcjonuje w ten sposób, a realnym problemem jest posiadanie zbyt małej liczby administratorów IT do ich obsługi. Statlook pozwala na zarządzanie sprzętem komputerowym z jednego miejsca, niezależnie od liczby działów czy lokalizacji.

Dzięki programowi do zdalnego pulpitu, zintegrowanego z systemem do zarządzania IT, jesteśmy w stanie poprawić tempo realizacji projektów, zmniejszyć awaryjność sprzętu i oprogramowania, lepiej zabezpieczyć firmową sieć przed zagrożeniami zewnętrznymi i będących często nieumyślnym działaniem użytkowników. Poprawa funkcjonowania i bezpieczeństwa sieci informatycznej oraz większa kontrola administratorów IT nad zachodzącymi w niej procesami z pewnością przełożą się na oszczędności i większe zyski.

Więcej informacji na temat zdalnego pulpitu i systemu statlook znajdziesz na www.statlook.com/pl

Artykuł sponsorowany

Źródło artykułu:Artykuł sponsorowany
Oceń jakość naszego artykułuTwoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.
Wybrane dla Ciebie
Komentarze (0)