Zamknięte szkoły z powodu koronawirusa? NASA przygotowała atrakcje, nie tylko dla najmłodszych

Zamknięte szkoły z powodu koronawirusa? NASA przygotowała atrakcje, nie tylko dla najmłodszych

Źródło zdjęć: © NASA
20.03.2020 14:31

NASA włączyła się w akcję "Zostań w domu" i opublikowała serię aktywności dla młodszych i starszych miłośników kosmicznej tematyki. NASA Kids' Club to filmy, podcasty, gry i interaktywne zabawy, które w prosty sposób wyjaśniają zagadki kosmosu.

Koronawirus zmusza większość z nas do pozostawania w domu, co odbija się najmocniej na dzieciach i młodzieży. Ci starsi nie powinni robić sobie zaległości w nauce, dlatego polecamy lekcje online z WP Pilot oraz quizy pozwalające sprawdzić swoją wiedzę przed egzaminem ósmoklasisty lub maturą.

Aby uzupełnić wiedzę z fizyki można również sięgnąć po propozycje przygotowane przez NASA. Jednak materiały naukowe to nie wszystko. NASA udostępniła wiele ciekawostek, które być może nie przydadzą się na maturze, ale mają szansę rozbudzić w kimś ciekawość.

Nie zapomniano również o młodszych. Filmy i programy dla dzieci zostały przygotowane w taki sposób, by odpowiadać potrzebom wiekowym maluchów. Jedyna "wada" to, że materiały są dostępne po angielsku, ale możemy to potraktować jako dodatkowy kurs języka obcego dla najmłodszych.

Ciekawe są również pomysły na gry i zabawy, w które może się włączyć cała rodzina. Na stronie znajdziemy m.in. jak zrobić ruchomy model Drogi Mlecznej z kartonu czy rakietę ze słodkości. Udostępniono również zbiory kolorowanek i zeszyty ćwiczeń do wydrukowania, na których mogą pracować nawet przedszkolaki.

Program edukacyjny NASA udostępniony online bezpłatnie na czas trwania pandemii to seria e-booków, podcastów, filmów, streamów i gier, dzięki którym zarówno młodsi, jak i starci mogą odkrywać tajemnice kosmosu.