YouTube ma ambitne plany względem filmów 360. M.in. nadawanie na żywo

YouTube ma ambitne plany względem filmów 360. M.in. nadawanie na żywo

YouTube ma ambitne plany względem filmów 360. M.in. nadawanie na żywo
Źródło zdjęć: © Wirtualna Polska
03.02.2016 13:08, aktualizacja: 03.02.2016 14:42

Wideo w 360 stopniach już od jakiegoś czasu możemy oglądać na YouTube czy Facebooku. W rogu odtwarzacza pojawiają się cztery strzałeczki, którymi możemy nawigować aby w danym momencie obejrzeć interesujący nas obszar. W tej technologii kręci się już teledyski, koncerty, reportaże, relacje z różnych wydarzeń itp. YouTube chce zrobić krok dalej i zacząć nadawać na żywo obraz w 360 stopniach.

YouTube pracuje nad streamingiem 360-stopniowego wideo w czasie rzeczywistym. W tej chwili jest to niemożliwe, ponieważ normalnie taki obraz jest rejestrowany przez różne kamery i po nakręceniu materiału składa się go z każdego z rejestratorów. Możliwość nadawania na żywo obrazu, który będziemy mogli sobie swobodnie obracać w okienku odtwarzacza wymagałoby więc o wiele bardziej zaawansowanej mocy obliczeniowej.

Obraz
© (fot. flickr / Dominic Alves / CC BY 2.0)

Plany YouTuba to chyba wyraźny znak, że zarówno wideo w 36. stopniach jak i sama technologia wirtualnej rzeczywistości ma się dobrze i powinniśmy się spodziewać coraz bardziej dynamicznego rozwoju jednej i drugiej technologii i zazębiania się tych obszarów. Jak donosi BuzzFeed, co prawda niektóre kamery są w stanie streamingować wideo 360, ale nie jest to rozwiązanie dostępne dla każdego. YT rozpatruje rozwiązania, które pozwolą stworzyć mechanizm dla każdego na skalę masową – tak, jak w tej chwili w przypadku filmów 2D. Warto zwrócić uwagę na fakt, że np. GoPro Odyssey jest w stanie „sklejać” obraz ze wszystkich obiektywów w czasie rzeczywistym, ale sprzęt powstał we współpracy z Google (właścicielem YouTube). Oznacza to, że YT zna dokładną specyfikację mechanizmu, co pomogłoby serwisowi stworzyć oprogramowanie, które działałoby ze wszystkimi rodzajami kamer 360.

BuzzFeed i Business Insider zaznaczają, że jednym z powodów, dla których YouTube spotyka się z producentami, jest chęc stworzenia jednolitego standardu nagrywania, edytowania i odtwarzania wideo 360. To znacząco ułatwiłoby prace nad streamingiem w czasie rzeczywistym.

_ SŁK-WP / BI / BuzzFeed _

Źródło artykułu:WP Tech
Oceń jakość naszego artykułuTwoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.
Wybrane dla Ciebie
Komentarze (0)