Wyścig na Marsa

14.10.2016 15:07, aktualizacja: 29.12.2016 08:23

Kosmiczny wyścig zaczyna się na dobre. Metą jest Mars a na starcie stoi trzech zawodników. SpaceX, Boeing i NASA. Do startu, gotowi...

1 / 9

NASA wkracza do gry

Nasa

Prezydent USA Barack Obama ogłosił 11 października, że do 2030 NASA wyśle na Marsa misję załogową i sprowadzi ją bezpiecznie na Ziemię. NASA różni się w tym od Elona Muska, który stwierdził, że aby polecieć na Marsa członkowie muszą być gotowi na ewentualną śmierć.

2 / 9

NASA wkracza do gry

NASA współpracuje z prywatnymi firmami nad stworzeniem systemów, które utrzymają astronautów przy życiu podczas długiej podróży na Marsa. Na początku mają być testowane w podróży na Księżyc.

3 / 9

Nasa wkracza do gry

PAP

Tym, którzy zarzucają amerykańskiej agencji kosmicznej opieszałość Obama odpowiedział: _ "Naukowe odkrycia nie zdarzają się od tak, potrzeba do tego czasu, cierpliwości i poświęcenia całego narodu." _

4 / 9

PAP

Elon Musk jest szefem firmy SpaceX, która zajmuje się lotami w kosmos. W przyszłych latach ich rakieta dostarczy ludzi na Międzynarodową Stację Kosmiczną. Musk chce wysłać ludzi na Marsa do 2022 roku.

5 / 9

PAP

Nie ma to być tylko misja badawcza. Milioner Elon Musk chce skolonizować czerwoną planetę, aby "uchronić ludzkość przed zagładą." W odróżnieniu od misji NASA, ze SpaceX na Marsa może polecieć każdy. Bilet ma kosztować 200 tysięcy dolarów.

6 / 9

Elon Musk chce skolonizować Marsa

Wg Muska podróż na Marsa będzie trwała 80 dni i będzie całkiem przyjemna. Na statku kosmicznym będzie można grać w gry przy zerowej grawitacji i oglądać filmy. "_ To będzie świetna zabawa, spędzicie bardzo miło czas" _ - powiedział szef Space X

7 / 9

PAP

Boeing ma już doświadczenie w kosmicznych podróżach. Firma pomogła skonstruować rakietę Saturn V, która wynosiła astronautów na Księżyc podczas misji Apollo.

8 / 9

Nasa

Boeing tworzy tez dla NASA rakietę, która będzie mogła wynieść na Marsa 20 ton ładunku. Ostatni kosmiczny wyścig prowadziły między sobą USA i Związek Radziecki, był on w dużej mierze wywołany zimną wojną. Tym razem siłą napędową wyścigu jest chęć odkrywania. Zgodnie z zapowiedziami, w ciągu 15 lat, powinniśmy się przekonać jak mocny jest to motywator.

9 / 9

PAP

Tydzień po ogłoszeniu planu na kolonizację czerwonej planety przez Elona Muska, szef Boeinga stwierdził, że to właśnie jego firma jako pierwsza dostarczy ludzi na Marsa._ "Jestem przekonany, że pierwsza osoba, która postawi stopę na Marsie przeleci tam rakietą Boeinga." _ - powiedział Dennis Muilenburg.