Wojsko Polskie kupiło silniki do myśliwców MiG-29. Koszt umowy to prawie 30 mln złotych

Wojsko Polskie kupiło silniki do myśliwców MiG‑29. Koszt umowy to prawie 30 mln złotych

Wojsko Polskie kupiło silniki do myśliwców MiG-29
Wojsko Polskie kupiło silniki do myśliwców MiG-29
Źródło zdjęć: © YouTube
03.12.2020 12:08, aktualizacja: 02.03.2022 17:12

Wojskie Polskie poinformowało o zakupie trzech turboodrzutowych silników lotniczych RD-33 ser. 2 dla znajdujących się na wyposażeniu polskich Sił Zbrojnych myśliwców MiG-29. Wartość umowy opiewa na 29,55 mln złotych.

Wojskowe Zakłady Lotnicze nr 2 podpisały z 3. Regionalną Bazą Logistyczną umowę o wartości 29,55 mln złotych. Dotyczy ona dostawy 3 turboodrzutowych silników lotniczych RD-33 ser. 2 dla znajdujących się na wyposażeniu polskich Sił Zbrojnych myśliwców MiG-29.

Ze względu na zaprzestanie produkcji silników RD-33 serii 2 w rosyjskich zakładach MAP im. Czernyszewa w Moskwie, zakup objął jednostki używane po remoncie głównym, które dysponują pełnym resursem międzyremontowym nie mniejszym niż 350 godzin nalotu oraz pozostałym resursem technicznym nie mniejszym niż 700 godzin. Wszystkie elementy silnika muszą posiadać resurs nie mniejszy niż nadany międzyremontowy.

Wszystkie egzemplarze mają zostać objęte gwarancją na nie mniej niż 24 miesiące lub 200 godzin pracy. Okres gwarancyjny rozpocznie się wraz z dniem podpisania protokołu przyjęcia-przekazania.

Do zamówienia wliczone są skrzynie lub kontenery transportowe. Zgodnie z dokumentacją, jednostki napędowe muszą posiadać komplet narzędzi specjalistycznych i materiałów eksploatacyjnych.

Dla każdego silnika zawarto osobną umowę. Koszt każdej z nich to 9 850 000 pln bez VAT.

Silnik RD-33

RD-33 to rosyjski turboodrzutowy silnik przeznaczony dla lekkich myśliwców bojowych. Jego pierwsze uruchomienie nastąpiło w 1972 roku, produkcję seryjną uruchomiono dziewięć lat później. Od tamtego czasu przeszedł szereg modernizacji. Silnik składa się z 4-stopniowej sprężarki niskiego ciśnienia, 9-stopniowej sprężarki wysokiego ciśnienia, pierścieniowej komory spalania, dopalacza i regulowanej dyszy wylotowej. Długość silnika wynosi 4,23 m, maksymalna średnica 1 m, a masa silnika suchego 1 055 kg.

Źródło artykułu:WP Tech
Oceń jakość naszego artykułuTwoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.
Wybrane dla Ciebie
Komentarze (468)