Ważna zmiana w witrynie Google Play

Ważna zmiana w witrynie Google Play

Ważna zmiana w witrynie Google Play
Źródło zdjęć: © flickr / Jan Persiel / CC BY-SA 2.0
02.05.2016 08:05

To jedna ze zmian typu "mała rzecz, a cieszy". I dlatego bardzo ważna.

Już od pewnego czasu pojawiały się pogłoski na temat tego, że Google pracuje nad oznaczaniem aplikacji przed ich zainstalowaniem z witryny Google Play, mającym na celu poinformowanie potencjalnego użytkownika, że dana aplikacja będzie wyświetlać reklamy. W zeszłym roku firma wyznaczyła zresztą obowiązek twórcom oprogramowania, aby - udostępniając swoje aplikacje - sami wyraźnie zaznaczali, że będą one wyświetlały również treści reklamowe. Przypomnijmy też, że wcześniej podobna akcja dotyczyła wyświetlania informacji o tym, że dana aplikacja umożliwia mikropłatności (Zakupy w aplikacji).

Obraz
© (fot. chip.pl)

Obecnie obok informacji "Zakupy w aplikacji", czyli pod przyciskami "Zainstaluj" lub też "Otwórz", użytkownikom wyświetla się też powiadomienie "Zawiera reklamy". Niestety na razie cały proces jest jeszcze na etapie pilotażu - tego typu powiadomienie wyświetla się jedynie wybranym osobom. Ale to raczej kwestia dni lub tygodni - już niebawem wszyscy użytkownicy systemu Android korzystający z Google Play będą dokładnie poinformowani przed zainstalowaniem wybranej aplikacji, że będzie ona wyświetlać treści reklamowe.

Polecamy w wydaniu internetowym chip.pl: Pierwszy e-papier oparty na grafenie

Oceń jakość naszego artykułuTwoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.
Wybrane dla Ciebie
Komentarze (1)