W tych mediach społecznościowych reklama jest najdroższa. W 2022 roku zarobią krocie

W tych mediach społecznościowych reklama jest najdroższa. W 2022 roku zarobią krocie28.09.2022 13:54
Źródło zdjęć: © materiały partnera
Materiał prasowy Interaktywnie

W 2022 r. rynek płatnych reklam w social mediach może być warty aż ponad 300 mld dolarów. Najwyższą stawkę za pojedyncze kliknięcie reklamy oferuje LinkedIn, natomiast najtańszy pod tym względem jest Twitter - czytamy w najnowszym ebooku z raportem pt. "Agencje social media", który przygotowała redakcja marketingowego portalu Interaktywnie.com

Cały raport w pdf można za darmo pobrać tutaj:

W 2022 roku globalne przychody reklamowe social mediów wyniosą 226 mld dolarów. To o 23,1 procent więcej w stosunku do danych z 2021 roku oraz o 135,5 procent więcej w stosunku do przed pandemicznego roku 2019 - czytamy w opracowaniu Interaktywnie.com.

Duża część przychodów pochodzących z promocji w social mediach jest generowanych przez urządzenia mobilne. W 2021 roku przychody z płatnych kampanii w portalach społecznościowych wyniosły ogółem 183,54 mld dolarów, z czego 148,4 mld dolarów dotyczyło reklam wyświetlonych na urządzeniach mobilnych, a tylko 35,14 mld dolarów na komputerach stacjonarnych lub laptopach. W przypadku prognoz dotyczących 2022 roku proporcja jest podobna.

W 2023 roku mają one osiągnąć poziomu niespełna 270 mld dolarów, a w 2027 roku ma to być ponad 380 mld dolarów.

Największym rynkiem związanym reklamami w social mediach od lat są Stany Zjednoczone. W 2021 roku Facebook wygenerował tam prawie 48,5 mld dolarów przychodu. Na drugim miejscu znalazł się Instagram z wynikiem 25,05 mld dolarów, a na trzecim LinkedIn - 2,62 mld dolarów. 

Zasięgi i koszt reklamy

O tym, że publikacja reklam w najpopularniejszych mediach społecznościowych to element obowiązkowy strategii marketingowej świadczą dane dotyczące użytkowników social mediów. W czerwcu 2022 roku było ich aż 4,7 miliarda.

Na świecie średni koszt jednego kliknięcia w reklamę na Facebooku to 0,97 dolara, natomiast koszt tysiąca wyświetleń kreacji (CPM) to wydatek rzędu 7,19 dolara. 

Średni koszt kliknięcia w reklamę na Instagramie wskazywany jest na 3,56 dolara, a zatem znacznie więcej niż w przypadku Facebooka. Z kolei tysiąc wyświetleń reklamy kosztuje średnio tu 7,91 dolara.

W przypadku serwisu YouTube, średni koszt jednego kliknięcia reklamy to 3,21 dolara, a średni CPM, czyli tysiąc wyświetleń wynosi 9,68 dolarów. 

LinkedIn proponuje natomiast reklamy, dla których średni koszt jednego kliknięcia to aż 5,26 dolara, natomiast tysiąca wyświetleń 6,59 dolara.

W przypadku Twittera koszt jednego kliknięcia w reklamę jest najniższy - to 0,38 dolara, a za tysiąc wyświetleń trzeba natomiast zapłacić 6,46 dolara.

Koszt jednego kliknięcia w reklamę na TikToku to średnio 1 dolar, a tysiąca wyświetleń 6,06 dolara.

Więcej w ebooku z raportem:

Materiał prasowy Interaktywnie
Oceń jakość naszego artykułuTwoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.
Udostępnij:
Wybrane dla Ciebie