W II kwartale co czwarty sprzedany smartfon był marki Samsung
Według raportu TrendForce, w II kwartale udział Samsunga w światowej sprzedaży smartfonów wyniósł 26,8 proc.. Drugi pod względem udziałów był Apple, wyraźnie tracąc.
Choć światowa sprzedaż smartfonów wzrosła w II kwartale, udział koreańskiego Samsunga został utrzymany na poziomie 26,8 proc. - twierdzą analitycy z _ TrendForce _. Wygląda na to, że wbrew rozmaitym opiniom, sprzedaż Galaxy S6 i S6 Edge ma się jednak bardzo dobrze.
Z 20,5 proc. w I kwartale do 16,4 proc. spadły natomiast udziały Apple'a. Wydawać może się, że to bardzo duża zmiana, jednak taki udział wciąż oznacza wysoką sprzedaż na poziomie 50 mln sztuk iPhone'ów. Owszem, w ostatnim kwartale 2014 roku Apple sprzedał 74,5 mln sztuk iPhone'ów, bił też rekordy w I kwartale tego roku, ale 50 mln nie musi oznaczać trendu spadkowego. Co roku sprzedaż iPhone'ów stopniowo hamuje, im bliżej jest do kolejnej generacji sprzętu. W II kwartale 2014 roku na rynek trafiło 35,2 mln sztuk iPhone'ów. Jeśli więc sprawdzą się szacunki firmy _ TrendForce _, Apple odnotuje roczny wzrost sprzedaży rzędu 42 proc.
Trzecia lokata zestawienia również nie zmieniła się - należy do firmy Huawei, której udział w rynku wzrósł w ciągu kwartału z 6,9 proc. do 7,6 proc.. Z szóstego na czwarte miejsce przeskoczył chiński Xiaomi, wypychając z zestawienia Lenovo. Ma on już 5,9 proc. światowego rynku smartfonów i ani myśli zwalniać. Pierwszą piątkę zamyka LG, który w skali kwartału poprawił wynik z 5,5 proc. do 5,8 proc. udziałów.
Marki spoza I piątki dostarczyły w II kwartale 37,5 proc. smartfonów. Łącznie trafiło uch na rynek 305,09 mln sztuk. Dla porównania, przed kwartałem było ich 298,44 mln sztuk przed kwartałem.