W Chinach robotnicy przypadkowo odkryli 30 jaj dinozaurów. Znalezisko liczy 130 mln lat

W Chinach robotnicy przypadkowo odkryli 30 jaj dinozaurów. Znalezisko liczy 130 mln lat

Źródło zdjęć: © Youtube.com/RT | RT
02.01.2018 10:38, aktualizacja: 26.02.2019 11:49

Jednego z najciekawszych odkryć historycznych ostatnich lat dokonali przypadkowo robotnicy kopiący fundamenty pod szkołę w chińskim miasteczku Guangzhou, w prowincji Jiangxi. 30 skamieniałych jaj dinozaurów przetrwało nawet detonację ładunku wybuchowego, który pracownicy podłożyli, by rozbić duży głaz. - To prawdziwy skarb - komentują paleontolodzy.

Guangzhou jest nazywane "rodzinnym miastem dinozaurów". Wygląda na to, że to określenie jest jak najbardziej trafne. Jak podaje portal nature.com, dokonano tam kolejnego przełomowego odkrycia. I to zupełnie przypadkowo.

Grupa robotników kopiących fundamenty odkryła około 30 skamieniałych jaj, kiedy uprzątali gruzy po detonacji ładunku wybuchowego. Podejrzewali, że to jaja dinozaurów, ale nie byli pewni. Szybko skontaktowali się z lokalnym posterunkiem policji.

Funkcjonariusze podeszli do sprawy bardzo poważnie. Jak podaje mirror.co.uk otoczyli teren kordonem a nastepnie powiadomili specjalistów z muzeum Dayu County.

Ci ustalili, że skamianiałe jaja mają 130 milionów lat. To znaczy, że pochodzą z okresu kredowego. Kreda - ostatni okres ery mezozoicznej - rozpoczął się 145 milionów lat temu i trwał okło 80 milionów lat. Rozkwit przeżywały wtedy pterodaktyle, a na lądzie dinozaury ptasiomiedniczne, w tym nowo powstałe dinozaury rogate (np. Triceratops) i dinozaury kaczodziobe.

Masz zaległości w czytaniu? Możesz je nadrobić, korzystając ze zniżek na stronie Świat Książki wyprzedaże.