Użytkownicy smartfonów bardziej społeczni i przychylni reklamie mobilnej

Użytkownicy smartfonów bardziej społeczni i przychylni reklamie mobilnej14.09.2009 01:41
Użytkownicy smartfonów bardziej społeczni i przychylni reklamie mobilnej

Według badania przeprowadzonego przez firmę analityczną
Compete, najbardziej popularnymi rodzajem programów wśród
użytkowników smartfonów są aplikacje rozrywkowe, gry, muzyka, związane
z sieciami społecznościowymi oraz tzw. pogodynka. Prym wśród ilości
aplikacji pobranych na swoje urządzenia wiodą użytkownicy
iPhone'ów.

Według przedstawionych wyników badań to użytkownicy iPhone'ów są najbardziej skłonni do pobierania płatnych aplikacji na swój telefon. Co więcej - pobierają oni ich najwięcej spośród wszystkich właścicieli najbardziej zaawansowanych telefonów.

Podczas gdy 73% wszystkich użytkowników urządzeń z logiem BlackBerry ma zainstalowanych nie więcej niż 5 aplikacji, to 72% wszystkich właścicieli "jabłuszek" ma ich więcej, niż 10. Najbardziej lubianymi przez użytkowników smartfonów aplikacjami są te, których koszt zakupu nie przekracza 5 dolarów - tak odpowiedziało 83% ankietowanych.

Wraz ze wzrostem popularności smartfonów, w siłę rośnie również znaczenie sieci społecznościowych w naszym codziennym życiu. Najpopularniejsza z nich - Facebook - jest najbardziej obleganą przez użytkowników mobilnych siecią tego typu. Z kolei najbardziej aktywnymi ich mobilnymi użytkownikami są właściciele iPhone'ów, których jest dwa razy więcej, niż posiadaczy telefonu Palm. Również oni najczęściej deklarują wykorzystywanie na swoich urządzeniach możliwości, jakie dają im pozostałe serwisy, takie jak MySpace czy Twitter.

Co ciekawe - jak pokazały przeprowadzone badania - to użytkownicy smartfonów są najbardziej skłonni do oglądania skierowanych do nich reklam. 30% z nich nie przeszkadza reklama wyświetlana na ich urządzeniu, wewnątrz aplikacji, z której właśnie korzystają. Prawie połowa użytkowników smartfonów, bo aż 45%, otwarta jest na lokalne reklamy z propozycjami różnego rodzaju ofert i kuponów rabatowych.

Oceń jakość naszego artykułuTwoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.
Udostępnij:
Wybrane dla Ciebie
Komentarze (2)