Bez poinformowania o tym fakcie swoich klientów, UPC Polska obniżyło swoim niektórym klientom prędkość domowych sieci WiFi. "Niektórym" może oznaczać nawet kilkaset tysięcy użytkowników.
Bez poinformowania o tym fakcie, UPC Polska obniżyło swoim niektórym klientom prędkość domowych sieci WiFi. "Niektórym" może oznaczać nawet kilkaset tysięcy użytkowników.
Michał Fura - rzecznik prasowy UPC przyznaje, że operator boryka się z kłopotami technicznymi, przez które domowe sieci WiFi mogą nie działać prawidłowo. Dodaje jednak, że skala problemu jest niewielka. _ -Zaobserwowaliśmy jednostkowe przypadki niestabilnej współpracy niektórych sterowników kart sieciowych. Zgłosiliśmy już tę sprawę producentowi, który pracuje nad rozwiązaniem _ - mówi Fura.
Problem dotyczy klientów, którzy płacą za łącze 60 Mb/s. Część z nich o takiej prędkości w swojej sieci bezprzewodowej może jedynie pomarzyć. Po WiFi połączenie jest 20x wolniejsze, a do tego momentami niestabilne. Jeszcze kilka lat temu nikt by się tym faktem zbytnio nie przejął, jednak biorąc pod uwagę, że w dzisiejszych czasach do naszego domowego routera podłączamy coraz więcej urządzeń, w tym takich, które służą do strumieniowania mediów, problem staje się poważny na tyle, że niektórzy być może zechcą zareklamować usługę, za którą płacą UPC.
Polecamy w wydaniu internetowym chip.pl: Plus i Cyfrowy Polsat wprowadzają LTE bez limitu