Twój profil na Facebooku powie, jakim pracownikiem jesteś

Twój profil na Facebooku powie, jakim pracownikiem jesteś

Twój profil na Facebooku powie, jakim pracownikiem jesteś
Źródło zdjęć: © Gizmodo.pl
24.02.2012 15:48

Amerykańscy naukowcy nie ustają w pomysłach, jak usprawiedliwić przesiadywanie na Facebooku w pracy i prowadzą coraz to nowe badania socjologiczne online. Tym razem potrzebna była współpraca badaczy z aż trzech instytucji (Northern Illinois University, University of Evansville i Auburn University), by ustalić, czy z profilu na portalu społecznościowym można uzyskać informacje o tym, jakim dana osoba jest pracownikiem.

Jak pisze The Wall Street Journal, eksperyment polegał na ocenieniu profili 5. pracujących studentów. Profesor i dwóch studentów spędzili po 10 minut na przyglądaniu się każdej stronie, włącznie ze zdjęciami, komentarzami, zainteresowaniami, itp. Następnie na temat każdej osoby wypełniali ankietę z pytaniami w rodzaju: „Czy na tej osobie można polegać?”, „Czy ta osoba jest stabilna emocjonalnie?”.

Po sześciu miesiącach wypełnione ankiety porównano z ocenami okresowymi, jakie właściciele badanych profili otrzymali w pracy. Okazało się, że istnieje korelacja między opinią pracodawcy oraz wrażeniem, jakie odnosi się po oglądaniu profilu danej osoby na Facebooku. W szczególności dotyczy to takich cech jak sumienność, umiejętność współpracy i przejawianie chęci uczenia się.

Najlepiej oceniono osoby, z których profilów wynikało, że często podróżują, mają wielu znajomych i różnorodne zainteresowania. Zdjęcia z imprez niekoniecznie zadziałały na niekorzyść ocenianego. Kierujący zespołem badaczy Don Kluemper powiedział, że takie fotografie sprzyjały postrzeganiu danej osoby jako otwartej i przyjacielskiej.

Kluemper dodaje, że Facebook sprawdza się jako narzędzie oceny kandydatów do pracy. Wiarygodności profilów służy fakt, że trudno na portalu zbudować profil całkowicie zafałszowujący osobowość i styl życia. Wymagałoby to współpracy bardzo wielu znajomych.

Oceń jakość naszego artykułuTwoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.
Wybrane dla Ciebie
Komentarze (1)